Příbor - Při rekonstrukci silnice I/48, budoucí dálnice D48, dnes ráno v Příboru na Novojičínsku spadl most. Z mostu se zřítil bagr, jehož dvaatřicetiletý řidič utrpěl vážná zranění. Řekla policejní mluvčí Gabriela Holčáková.
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl ČTK řekl, že stavbaři most bourali a nyní v demolici a úklidu podle plánu pokračují, aby se v pondělí po silnici mohlo opět jezdit.
Nehoda se stala na uzavřeném staveništi na úseku, kde je kvůli opravě dálnice doprava odkloněna na místní silnice. Nehoda tak nezpůsobila žádné dopravní komplikace.
"Nedošlo k pádu mostu, dochází tam k řízené demolici a při ní došlo k pádu bagru. Ani z dálky tam nedošlo k ohrožení běžného provozu," řekl Rýdl. ŘSD je investorem stavby.
Nikdo další při nehodě nebyl zraněn. "Okolnosti události při stavebních pracích prověřujeme," řekla Holčáková.
Bagr spadl z výšky zhruba pět metrů. Mluvčí moravskoslezských hasičů Marek Gašparín uvedl, že řidič byl z převráceného bagru vyproštěn ještě před příjezdem záchranářů.
"Byl při vědomí. Zasahující lékaři však u něj zjistili vícečetná poranění. Pacient byl zajištěn krčním límcem a na transportní desce vynesen k sanitnímu vozidlu," popsal mluvčí krajské zdravotnické záchranné služby Lukáš Humpl. Zraněného muže pak transportoval vrtulník do ostravské Fakultní nemocnice.
Rýdl řekl, že událost se standardně vyšetřuje. "Ještě dopoledne se rozběhly znovu demoliční práce, tak abychom je dokončili a aby se nejpozději v pondělí v šest hodin ráno rozjela doprava, protože pod tím demolovaným mostem se ještě bude jezdit, abychom nekomplikovali dopravu v mikroregionu," řekl mluvčí ŘSD.
Most byl pokračováním příborské Místecké ulice. Vedl přes silnici I/48 a sloužil jako nájezd na ni. Musel být zbourán, protože by se pod něj rozšířená dálnice nevešla. Na jeho místě bude stát nový most.
Stavba úseku dálnice D48 Rybí - Rychaltice spočívá v rekonstrukci a rozšíření 11,5 kilometru dlouhého úseku silnice první třídy I/48, která je nyní čtyřproudou komunikací bez středového rozdělení. Stavba si vyžádá více než dvě miliardy korun. Hotova má být do konce roku 2020.