Hrádek nad Nisou (Liberecko) - Krajský úřad Libereckého kraje potvrdil rozhodnutí o vyvlastnění pozemků Jitky Pourové, která dosud blokovala dokončení silnice I/35 od Bílého Kostela do Hrádku nad Nisou na Liberecku.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už podalo návrh na změnu zápisu v katastru nemovitostí. Informovala o tom mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
Kdy bude stavba pokračovat, není zatím jasné, ředitelství zatím nemá na poslední úsek stavební povolení.
"Na tento úsek je teď vydáno pravomocné územní rozhodnutí. Jsme připraveni podat žádost o vydání stavebního povolení, čekáme pouze na doklad o vlastnictví. Nyní probíhají jednání se stavebním úřadem a v tento okamžik se nedá předjímat výsledek," dodala Ledvinová.
Pokud ale vše dobře půjde a potřebná povolení se podaří získat do zahájení stavební sezony v příštím roce, mohla by být silnice do konce roku 2013 hotová.
Komunikace, která zrychlí cestu k hranicím s Polskem a Německem, přitom měla být podle původních plánů hotova už loni v říjnu.
Dokončení bezmála dvoukilometrového úseku od mostu ve Václavicích k obchvatu v Hrádku však zablokovala restituentka, která se nechtěla vzdát pozemků, a bylo proto nutné přistoupit k jejich vyvlastnění.
Kamiony mají problém
Stavba silnice začala v květnu 2009. Na dokončení dvoumiliardového projektu čekají hlavně obyvatelé Hrádku a Bílého Kostela.
"Pro Hrádek bude nový úsek zlepšením a zrychlením dopravního napojení na Liberec," řekl již dříve hrádecký starosta Martin Půta. V Bílém Kostele zase pomůže zklidnit dopravu.
Důležitá je silnice hlavně pro nákladní dopravu, na trase přibývá podle Půty kamionů a ty mají v serpentinách nad Bílým Kostelem často problémy. "Hlavně v zimě tam přibývá nehod," dodal hrádecký starosta.
Silnice je součástí komunikace, která má v budoucnu region napojit na německou dálnici A4 a zrychlit cestu z Německa přes Polsko směrem do Česka a dál k jihu. Starostové příhraničních oblastí usilují o lepší silniční spojení už od 90. let minulého století.
Prioritou je projekt zejména pro německou stranu, i proto silnici v Polsku z velké části financuje.
Přeložka silnice I/35 je posledním úsekem na české straně a bude dlouhá zhruba 7,6 kilometru. Celý tah by měl být hotov v roce 2013.