Karlovy Vary - Karlovarští silničáři se v zimě chtějí více zaměřit na objízdné trasy kolem rozestavěné silnice R6, která je páteřní komunikací Karlovarským krajem.
Tyto silnice nižší třídy musejí snést zátěž hlavní komunikace, ale vzhledem k jejich užšímu profilu na nich mohou při rozmarech počasí snadněji vzniknout komplikace. Dočasně tak byly zařazeny do první skupiny údržby, která se uklízí jako první, řekl vedoucí zimní údržby krajských silničářů Josef Bulka.
Komplikace přináší objížďka Sokolova
Riziková je hlavně objížďka Sokolova, která začíná u Chodova, dotýká se okraje Sokolova a vede až k Černému Mlýnu. "Rizikový je například úsek u Královského Poříčí, kde na kopci na Pískový vrch stačí, aby se zasekl jeden kamion a je problém," popsal jeden z krizových úseků Bulka.
Dalším problémovým úsekem je nájezd aut v Sokolově na Kraslickou ulici, kde se kamiony musí rozjíždět do poměrně prudkého kopce. Nebezpečný by mohl být i úsek na nové silnici R6 u Kynšperka. Silnice tam ve směru na Cheb prudce klesá do zatáčky. Silnice zde podle Bulky může rychle namrzat.
"Na možnost nebezpečí řidiče upozorňují výstražné tabule, ale námraza může vzniknout během pár minut," uvedl Bulka.
Silničáři posílili vozový park
Silničáři už předloni, než začaly současné objížďky, posílili svůj vozový park o dva nové sypače, které slouží hlavně na silnici R6. Od letošního jara je ale objížďka kolem Sokolova obousměrná, což ještě provoz navýšilo.
Letošní zima by měla být poslední, po kterou je doprava z hlavní silniční tepny regionu svedena na objížďky. Důležitý úsek přes most u Transmotelu u Sokolova by se měl částečně otevřít v polovině příštího roku, v celé šíři pak do konce příštího roku.