Kyselka (Karlovarsko) - Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) zahájila rekonstrukci železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří.
Její zprovoznění umožní přenést až 30 procent produkce minerálních vod ze silnic na železnici, řekl generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.
První vlaky by na trati mohly vyjet zřejmě v srpnu.
Podle Pasqualeho připravovaly KMV zprovoznění vlečky asi šest let.
"Když jsme to poprvé navrhli Českým drahám, řekly, že není problém, aby nám do Kyselky poslaly každý den jeden vlak. To bylo pro nás ale nepřijatelné. Někdy potřebujeme tři vlaky, jindy žádný," popsal Pasquale.
Jak zdůraznil, samo zprovoznění vlečky nestačí. Firma musela vyřešit celou logistiku železniční dopravy, včetně vybudování meziskladu. Po železnici by tak KMV měla zásobovat celou Moravu.
Začátek rekonstrukce přivítal hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný (ČSSD), podle kterého je to první krok k návratu zašlé slávy lázní Kyselka.
Ze stáčírny odjíždí 50 kamionů denně
Přechod části distribuce na železnice výrazně uleví silnici z Kyselky do Karlových Varů. Tu před několika let kraj za 200 milionů korun opravil a KMV na rekonstrukci přispěla zhruba polovinou prostředků.
Podle Pasqualeho je počet kamionů, které ze stáčírny v Kyselce odjíždějí, závislý na ročním období a počasí. Průměrně je to asi 50 kamionů denně.
Kyselka křiví úsměv - podívejte se:
Dopravu na železniční trati bude pro KMV provozovat dceřiná společnost Autodopravy Hanzalík. Firma už zakoupila sedm lokomotiv a asi 50 vagonů.
Rekonstrukce osmikilometrové vlečky do Vojkovic nad Ohří má podle Pasqualeho stát asi dest milionů korun. Relativně nízké náklady na obnovu tratě, která se roky nevyužívala, umožnila pravidelná údržba ze strany KMV.
Pro zprovoznění bude ale nutné vyměnit asi 600 pražců a zhruba 400 metrů kolejnic.