Nadané cizince má do Brna dostat pražská firma, která prodává Kofolu. Má na to 46 milionů

Jan Hejl Jan Hejl
19. 1. 2017 14:00
Soutěž na nebývalou kampaň, jež má na jižní Moravu nalákat talenty pro technologické firmy nebo univerzity, vytvoří známá pražská reklamní agentura WMC Grey. Ta spolupracuje například s výrobcem nápojů Kofola či Českou pojišťovnou. Cílem kampaně s jednotným názvem Velvet Innovation (Sametová inovace) bude vytvořit jednotnou image regionu, počítá se s vizuály, slogany, mobilními aplikacemi i webem, který pro cizince na jednom místě shromáždí informace o jihu Moravy. Kraj s brněnským magistrátem se na kampani dohodl, protože region a místní firmy trpí nedostatkem odborníků.
Brno. Ilustrační foto.
Brno. Ilustrační foto. | Foto: Brno.cz

Brno – Nebývalou kampaň s názvem Velvet Innovation (Sametová inovace), která má do Brna a okolí nalákat talenty ze zahraničí, bude vytvářet známá pražská agentura WMC Grey. Jihomoravské inovační centrum (JIC) za ni za čtyři roky zaplatí 46 milionů korun. Sdružení financované brněnským magistrátem, krajem i univerzitami chce s pomocí agentury vydobýt regionu image technologicky vyspělého centra Česka, kam se vyplatí z ciziny přestěhovat.

JIC firmu WMC Grey vybralo ve výběrovém řízení a jejím úkolem bude v první fázi vytvořit koncept kampaně. S tím potom seznámí instituce, jako jsou technologické firmy, krajský úřad nebo magistrát, které budou vytvořenou kampaň používat. Počítá se s vizuály, slogany, mobilními aplikace i webem, jenž cizincům pomůže nalézt na jednom místě všechny praktické informace o regionu, fungovat bude jako rozcestník.

„Hodnoticími kritérii byla s větší váhou kreativita a strategičnost předložených návrhů pro řešení hnutí Velvet Innovation, s menší váhou pak cenová nabídka komunikačních služeb,“ vysvětlila Veronika Svobodová z JIC s tím, že obě strany podepsaly smlouvu v úterý. „Kampaň bude definitivně spuštěna potom, co s její podobou seznámíme odbornou veřejnost,“ podotkla Svobodová.

Pro agenturu WMC Grey je to již několikátý významný úspěch v tendru za poslední dobu. Společnost na konci loňského roku vyhrála soutěž na kampaň výrobce nápojů Kofola, jedné z nejznámějších českých značek. Bude mít za úkol připravit kreativitu její letošní kampaně zaměřené na takzvané impulsní formáty, tedy plechovky a půllitrové lahve. Mimoto vytváří reklamy pro velké finanční instituce, jako je Česká pojišťovna nebo UniCredit Bank. Spolupracuje i s pivovary Lobkowicz a Starobrno.

„Kampaň pro Jihomoravské inovační centrum je pro nás důležitá z hlediska dlouhodobosti kontraktu. Pokud bych tuto zakázku měla porovnat s kampaní pro Kofolu, jedná se úplně o něco jiného,“ vysvětlila deníku Aktuálně.cz ředitelka WMC GREY Adéla Krausová. „Kofola je pro nás zajímavá kvůli vysoké kreativitě. Kampaň pro Brno a okolí je naopak komplexní nová věc v našem portfoliu,“ doplnila.

Nedostatek odborníků brzdí firmy

Jižní Morava chce komunikační kampaní, která je na české poměry unikátní vynaloženou částkou i rozsahem, bojovat se středoevropskými městy jako Drážďany nebo Stuttgart hlavně o odborníky na IT, velká poptávka je i po inženýrech ve strojírenství a elektrotechnickém průmyslu. V Brně již působí technologický gigant Honeywell nebo množství předních vývojářských firem a výzkumných pracovišť, kteří si s českými odborníky nevystačí, a proto se musí ohlížet do ciziny. Na obrysech kampaně a celkové investici 46 milionů se loni shodl kraj s brněnským magistrátem.

"Máme nejnižší nezaměstnanost v Evropě a nedostatek pracovníků už brzdí další rozvoj brněnských firem," řekl dříve Jan Kopkáš z brněnského Expat Centre, které pomáhá zahraničním odborníkům získat práci, bydlení a provází je životem v Česku. Na konci minulého roku Brno díky fungování centra ocenili experti z magazínu fDi Intelligence, spadajícího pod prestižní britský deník Financial Times, jako jedno ze dvou měst na světě, které se nejlépe stará o integraci cizinců.

JIC pomáhá nadějným malým firmám v začátcích podnikání, v minulosti podpořilo například jeden z nejúspěšnějších českých start-upů, vyhledávač levných letenek Kiwi.com (dříve SkyPicker). JIC hodlá do kampaně pojmenované Velvet Innovation za čtyři roky investovat 46 milionů korun.

 

Právě se děje

Další zprávy