Praha - Schopnost video reklamy na internetu konkurovat televizi roste.
Vyplývá to alespoň z výzkumu mediální agentury OMD provedeného ve spolupráci s portály Centrum, iDnes a Seznam.
Agentura použila reklamní spot firmy Sony a měřila, kolik procent uživatelů si jej po kampani vybaví.
Na internetu je ve srovnání s televizí k dosažení každého procenta potřeba více kontaktů s reklamou (o 54 procent). Cena za "zásah" tisíce uživatelů je ale u televizí v průměru vyšší o 81 procent.
Ve výsledku je tak koruna vynaložená na internetové video asi o 18 procent efektivnější než v televizi, uvedla agentura. Závěry se teď snaží ověřit na dalších kampaních.
"Internet vnímáme odlišně, na stránkách je kromě samotné reklamy i mnoho dalších podnětů," vysvětluje rozdíly v účinnosti Tomáš Řehák z OMD.
V Česku roste pokrytí populace internetem i rychlosti připojení, a to podle něj rozšiřuje možnosti použití video bannerů.
"Naopak takzvané streamované video zatím ještě není schopné oslovit dostatečně velký počet uživatelů," dodává Řehák. To platí nejen pro český trh, ale i pro zahraniční servery jako je YouTube.
Čtěte dále:
Čechům vadí reklama nejvíce v televizi
Google inovuje: Bude prodávat odkazy na video reklamy
Portály Atlas a Centrum se spojují v jednu firmu
Seznam je na prodej. Krouží kolem něj zájemci