OMD: internet je utajená televize

alt
9. 4. 2008 19:20
Video na síti je pro inzerenty stále zajímavější
Foto: Ondřej Besperát

Praha - Schopnost video reklamy na internetu konkurovat televizi roste.

Vyplývá to alespoň z výzkumu mediální agentury OMD provedeného ve spolupráci s portály Centrum, iDnes a Seznam.

Agentura použila reklamní spot firmy Sony a měřila, kolik procent uživatelů si jej po kampani vybaví.

Na internetu je ve srovnání s televizí k dosažení každého procenta potřeba více kontaktů s reklamou (o 54 procent). Cena za "zásah" tisíce uživatelů je ale u televizí v průměru vyšší o 81 procent.

Ve výsledku je tak koruna vynaložená na internetové video asi o 18 procent efektivnější než v televizi, uvedla agentura. Závěry se teď snaží ověřit na dalších kampaních.

"Internet vnímáme odlišně, na stránkách je kromě samotné reklamy i mnoho dalších podnětů," vysvětluje rozdíly v účinnosti Tomáš Řehák z OMD.

V Česku roste pokrytí populace internetem i rychlosti připojení, a to podle něj rozšiřuje možnosti použití video bannerů.

"Naopak takzvané streamované video zatím ještě není schopné oslovit dostatečně velký počet uživatelů," dodává Řehák. To platí nejen pro český trh, ale i pro zahraniční servery jako je YouTube.

Čtěte dále:
Čechům vadí reklama nejvíce v televizi
Google inovuje: Bude prodávat odkazy na video reklamy
Portály Atlas a Centrum se spojují v jednu firmu
Seznam je na prodej. Krouží kolem něj zájemci

 

Právě se děje

Další zprávy