Praha - Dvě miliardy korun - to je cena reklam, které loni zveřejnily internetové servery na zadání domácích zadavatelů reklamy. Skoro dvě pětiny z uvedené částky inkasoval největší portál Seznam.cz. Informaci přinesly FinančníNoviny.cz
Vyplývá to z projektu měření internetové reklamy AdMonitoring, který odstartoval v loňském roce.
Seznam loni od inzerentů dostal 789 milionů korun. Následuje NetCentrum provozující portál Centrum.cz se 434 miliony a Mafra s portálem iDnes.cz s 312 miliony korun.
Největší částky připadají na podzimní a předvánoční kampaně. Z celkového objemu je to téměř polovina. Nejvíce zadavatelé investovali v listopadu, kdy za reklamu utratili 264 milionů korun.
Podle předsedy výkonné rady Sdružení pro internetovou reklamu Tomáše Búřila data poskytují relevantní informace o výkonech médií a jsou dobrým analytickým zdrojem pro plánování rozpočtů a jednotlivých reklamních kampaní.
Data o 120 internetových médiích v současnosti odebírá většina velkých tuzemských zadavatelů reklamy.