Firmy na webu získaly reklamní zakázky za miliardy

kst
16. 1. 2008 16:30
Nejvíce utržil portál Seznam.cz
Foto: VISA

Praha - Dvě miliardy korun - to je cena reklam, které loni zveřejnily internetové servery na zadání domácích zadavatelů reklamy. Skoro dvě pětiny z uvedené částky inkasoval největší portál Seznam.cz. Informaci přinesly FinančníNoviny.cz

Vyplývá to z projektu měření internetové reklamy AdMonitoring, který odstartoval v loňském roce. 
 
Seznam loni od inzerentů dostal 789 milionů korun. Následuje NetCentrum provozující portál Centrum.cz se 434 miliony a Mafra s portálem iDnes.cz s 312 miliony korun.

Největší částky připadají na podzimní a předvánoční kampaně. Z celkového objemu je to téměř polovina. Nejvíce zadavatelé investovali v listopadu, kdy za reklamu utratili 264 milionů korun.

Podle předsedy výkonné rady Sdružení pro internetovou reklamu Tomáše Búřila data poskytují relevantní informace o výkonech médií a jsou dobrým analytickým zdrojem pro plánování rozpočtů a jednotlivých reklamních kampaní.

Data o 120 internetových médiích v současnosti odebírá většina velkých tuzemských zadavatelů reklamy.

 

Právě se děje

Další zprávy