Praha - Čeští pořadatelé veletrhů varují před mexickým podnikem Expo-Guide. Ten má pod záminkou aktualizace kontaktů lákat od firem desítky tisíc korun. Na svém webu na to v úterý upozornila společnost ABF.
Tuzemským podnikům podle ní chodí výzva, aby aktualizovaly firemní kontakty v katalogu Expo Guide, který o sobě tvrdí, že je největším internetovým seznamem veletrhů a vystavovatelů na světě.
Výzvu doprovází připravený formulář, jeho účelem je vylákat ze zadavatele desítky tisíc korun.
"Poté pošlou fakturu za ´objednanou inzerci´ většinou na 1181 eur (více než 30 tisíc korun) za rok na období tří let, tedy 3543 eur (90,9 tisíce Kč) celkem," popisuje ABF. Na žádosti o zrušení "objednávky" pak poskytovatel služby nereaguje, místo toho pověří jinou skupinu vymáháním této pohledávky.
Naposledy se s tím podle ní setkali vystavovatelé pražského veletrhu For Pasiv, který v Praze začne ve středu.
Čtěte také: Podnikatelé, banky vás klamou. Platíte víc, než musíte Na nespolehlivé firmy čekají přísnější kontroly daní |
Společnost Veletrhy Brno, která před Expo-Guide rovněž varuje, radí známou věc - než si podnikatel něco objedná, měl by pečlivě číst podmínky.
"Pokud tak přesto učiní, pak doporučujeme, aby zaslali provozovateli katalogu, který je uveden drobným písmem až na konci objednávky, oznámení, že odstupují od smlouvy z důvodu podvodného jednání," radí na svém webu brněnský pořadatel veletrhů s tím, že na následné výzvy k zaplacení by zákazníci neměli reagovat.