Kateřina Hovorková
Aktualizováno 11. 11. 2018 14:40
Banky o typologii klientů nerady mluví. Nechtějí vypadat, že klienty nějak "škatulkují". Ovšem právě ty škatulky jim pomáhají přesně nasměrovat nabídku jejich produktů. Vědí, komu nabídnout spořicí účet a komu hypotéku. Záleží třeba na tom, jak se chováte, kolik vám je, kolik peněz máte na účtu a jak s nimi hospodaříte. Podle toho si vás banky otypují. Zjistěte, jakým klientem jste – že by paní Náročná, nebo snad pan Konzervativní?
Náročný klient
Jde o rozvážného klienta v produktivním věku. Je poměrně bonitní, disponuje vysokým zůstatkem na účtu. O nabídce produktů a služeb je rád podrobně informován. Zajímá se o své finance, vyžaduje však k tomu profesionální přístup banky, kvalitní poradenství a péči o něj jako o zákazníka.
Běžný účet využívá poměrně hodně z pohledu počtu transakcí, zároveň je ochoten se výrazněji zadlužit, klidně v řádech milionů korun, ale i investovat či jinak zhodnocovat své finanční prostředky. Vyžaduje osobní přístup banky, ale využívá i elektronické bankovnictví. Při platebním styku volí bezhotovostní formu. Věrnostní programy nevyužívá.