Kateřina Hovorková
Aktualizováno 11. 11. 2018 14:40
Banky o typologii klientů nerady mluví. Nechtějí vypadat, že klienty nějak "škatulkují". Ovšem právě ty škatulky jim pomáhají přesně nasměrovat nabídku jejich produktů. Vědí, komu nabídnout spořicí účet a komu hypotéku. Záleží třeba na tom, jak se chováte, kolik vám je, kolik peněz máte na účtu a jak s nimi hospodaříte. Podle toho si vás banky otypují. Zjistěte, jakým klientem jste – že by paní Náročná, nebo snad pan Konzervativní?
Bezstarostný klient
Jde o klienta produktivního věku, který nemá zájem o bankovní nabídku ani o nastavení služeb. Se záležitostmi ohledně svých financí chce trávit co nejméně času, ideální je pro něj vůbec je neřešit.
Vzhledem k poměrně dobrému finančnímu zajištění neřeší výši poplatků ani úspornost svého jednání při využívání bankovních služeb. Od banky vyžaduje maximální jednoduchost a "uživatelskou přívětivost".
Nepotřebuje detailní přehled o bankovních produktech. Přestože má vysoký průměrný zůstatek na účtu, nemá potřebu výrazněji spořit či investovat. K platbám využívá bezhotovostní i hotovostní způsob úhrady, s bankou komunikuje jak osobně, na pobočce, tak prostřednictvím elektronického bankovnictví. K zadlužení má spíše pozitivní vztah, je ochoten sjednat si půjčku, ale v řádech statisíců.