Pan Šetřílek, nebo paní Náročná? Podívejte se, jak vás mají otypované banky

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
Aktualizováno 11. 11. 2018 14:40
Banky o typologii klientů nerady mluví. Nechtějí vypadat, že klienty nějak "škatulkují". Ovšem právě ty škatulky jim pomáhají přesně nasměrovat nabídku jejich produktů. Vědí, komu nabídnout spořicí účet a komu hypotéku. Záleží třeba na tom, jak se chováte, kolik vám je, kolik peněz máte na účtu a jak s nimi hospodaříte. Podle toho si vás banky otypují. Zjistěte, jakým klientem jste – že by paní Náročná, nebo snad pan Konzervativní?
Všechny tyhle šanony se týkají případu Zschäpeová.
Všechny tyhle šanony se týkají případu Zschäpeová. | Foto: Reuters

Škatulkování

Banky o typologii klientů nerady mluví. Nechtějí vypadat, že klienty nějak "škatulkují". Ovšem právě ty škatulky jim pomáhají přesně nasměrovat nabídku svých produktů. Vědí, komu nabídnout spořicí účet a komu hypotéku.

"U klientů již na úvodní osobní schůzce dokážeme relativně rychle identifikovat, o jaký typ zákazníka se jedná a jaké individuální potřeby má. Zejména u klientů využívajících internetové bankovnictví a on-line produkty a služby pak neustále roste objem dat, které nám umožňují ušít nabídku takříkajíc na míru jejich potřebám," uvádí Filip Hrubý, tiskový mluvčí České spořitelny, která se chlubí už více než 4,6 milionu klientů.

Podle Hrubého se základní bankovní služby "komodizují" a budoucnost banky je ve splynutí osobního poradenství na pobočkách a mobilního on-line poradenství v telefonu. "Z hlediska budoucnosti bank je tak ideální klient racionálního typu, který toto komplexní poradenství ocení," dodává mluvčí.

Takže jaký jste pro vaši banku klient?

Následujících šest typů klientů vybraly samy banky pro hodnocení jejich služeb v rámci účasti v soutěži Hospodářských novin Nejlepší banka 2018.

 

Právě se děje

Další zprávy