Praha - ČSOB a Raiffeisenbank jsou podle zahraničních odborníků nejlepšími bankami v České republice. Vyplývá to z nejnovějších výsledků dvou různých soutěží, pořádaných magazíny EMEA Finance a Global Finance.
Nejlepší bankou v Česku se v soutěži britského magazínu EMEA Finance stala ČSOB vlastněná belgickou KBC, zatímco Raiffeisenbank získala titul "nejlepší zahraniční banka v Česku". Skupina Raiffeisen současně vyhrála titul pro nejlepší banku v regionu CEE & CIS, tedy střední a východní Evropy a Společenství nezávislých států (země bývalého SSSR).
Odborná porota hodnotila hlavně podle tržního podílu, rozsahu portfolia, ziskovosti a korporátní strategie.
Podle komentáře magazínu EMEA Finance ocenili odborníci u ČSOB především hospodaření v době krize, vedoucí pozici v oblasti vkladů a průkopnictví na českém trhu finančních služeb se zaměřením na neustálé inovace.
U Raiffeisenbank odborníci mimo jiné uvedli, že "je jedinou bankou v Česku, která neúčtuje poplatky za správu účtu". Ve skutečnosti přitom za jejich vedení neplatí ani klienti mBank, přičemž oproti Raiffeisenbank se tato nabídka vztahuje i na podnikatele a firmy. Osobní i firemní účty jsou zdarma také u družstevní záložny Fio, která však získala bankovní licenci teprve před pár týdny.
Čtěte také: Další dvě banky zdražují, v létě změní poplatky Nová internetová banka od Raiffeisen se jmenuje Zuno Zaplatíte milion a hned. I tím hrozí banky ve smlouvách |
Stejné banky uspěly také v 17. ročníku soutěže amerického magazínu Global Finance. "V České republice se ocenění udělovalo celkem třináctkrát, z čehož ČSOB zvítězila v deseti ročnících," připomíná Pavla Hávová z tiskového oddělení banky.
Také u Global Finance však bodovala i rakouská skupina Raiffeisen, která získala titul Nejlepší banka ve střední a východní Evropě. Vyhrála už počtvrté v řadě a pošesté z posledních sedmi let. Dceřiné banky ze skupiny navíc vyhrály ve čtyřech zemích Evropy, i když například v Česku ji předběhla zmíněná ČSOB.
O ocenění rozhoduje porota složená z ekonomických novinářů, průmyslových odborníků, vrcholných manažerů a bankéřů. Součástí hodnocení je nejen finanční zisk, výše spravovaných aktiv nebo strategické vztahy, ale i kvalita zákaznického servisu, konkurenceschopnost jednotlivých bank a inovativní aktivity v daném regionu.