Iva Špačková
8. 11. 2018 21:01
Češi jsou svým oblíbeným značkám spíše věrni, ukázal to čtvrtý ročník rozsáhlé ankety o nejdůvěryhodnější značky. O vítězích mezi 600 značkami rozhodovalo 4000 nakupujících. Podívejte se na podrobné výsledky.
Anketa spotřebitelů
- Češi jsou svým oblíbeným značkám spíše věrni, ukázal to čtvrtý ročník rozsáhlé ankety o nejdůvěryhodnější značky. O vítězích mezi 600 značkami rozhodovalo 4000 nakupujících.
- Nejdůvěryhodnější značka je soutěž společnosti Atoz Marketing Services. O vítězích rozhodují zákazníci pomocí on-line dotazníků. Výzkumná agentura Nielsen Czech Republic, která čtvrtý ročník ankety vedla, nechala v září hlasovat 4000 lidí vybraných jako reprezentativní vzorek pro Česko.
- Ti rozhodovali o výhercích v 60 kategoriích (z toho 35 patřilo výrobkům, 12 službám a institucím a 13 různě zaměřeným obchodům). Celkem se Češi rozhodovali mezi téměř 600 značkami (10 v každé kategorii kromě skupiny, kde je jich z podstaty méně - například mobilní operátoři).
- Do čtvrtého ročníku vstoupily kromě klasických kategorií jako jsou banky, hobbymarkety, pivo, prací prostředky či cukrovinky také nováčci - poskytovatelé autofinancování, prodejci knih, letenek, oční kliniky, volně prodejné léky na chřipku a nachlazení či zdravotní pojišťovny.
- Rozhodující pro zařazení jednotlivých značek mezi deset nominovaných v každé kategorii byla výše jejich prodejů (tržeb), které poskytla společnost Nielsen. Podívejte se na 60 výherců v rámci jednotlivých kategoriích i na zajímavosti z výzkumu.