V českých e-shopech lze platit přes Google Pay. Novinku zavádí Baťa, Datart a stovky dalších

ČTK ČTK
27. 8. 2018 15:36
Google uvádí, že největší výhodou tohoto řešení je úspora času. Odpadá totiž nutnost pokaždé znovu vyplňovat dlouhé formuláře s platebními údaji.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Google

Praha - V Česku, na Slovensku a v Rumunsku je od pondělí možné on-line placení prostřednictvím služby Google Pay, a to v 1100 e-shopech. Zpracovatel bezhotovostních transakcí Global Payments Europe totiž integroval platební metodu GPay přímo do své platební brány GP webpay. Společnosti to oznámily v tiskové zprávě. Prostřednictvím tlačítka GPay je možné zaplatit i na e-shopech firem jako je například Datart, Dr. Max, Baťa, ČSA, Notino či T-Mobile.

Pomocí Google Pay je v tuto chvíli možné zaplatit na více než 144 000 obchodních místech v ČR. Google dál rozšiřuje sítě partnerů, naposledy oznámil partnerství se stravenkovou firmou Edenred či dopravcem FlixBus.

"Naši obchodníci ode dneška naleznou na své platební bráně tlačítko Google Pay, které umožní zákazníkům platbu za produkt okamžitě v případě, že mají uloženou platební kartu ve svém Google účtu," uvedl generální ředitel společnosti Global Payments Igor Žganjer.

Google uvádí, že největší výhodou tohoto řešení je úspora času. Odpadá totiž nutnost pokaždé znovu vyplňovat dlouhé formuláře s platebními údaji. "Zatímco placení mobilem v obchodech prostřednictvím této jednoduché a bezpečné platební metody si uživatelé už osvojili a oblíbili, on-line bylo touto metodou donedávna možné platit vesměs pouze u globálních partnerů," uvedla firma.

Kartou platí v e-shopech 22 procent Čechů, oproti loňskému roku je to o čtyři procentní body více. Vysokou oblibu si stále drží vyzvednutí a zaplacení objednaného zboží na pobočce obchodu, preferuje ho stále 30 procent zákazníků internetových obchodů. I přes klesající oblibu si prvenství ve způsobu placení drží český fenomén - dobírka, který využívá 32 procent lidí, což je ve srovnání s loňskem o dva procentní body méně.

Bankovní převod preferuje sedm procent lidí, platební tlačítko pět procent a dvě procenta služby jako je PayPal. Vyplývá to z analýzy srovnávače cen Heureka.cz. Češi utratili v e-shopech v prvním pololetí za zboží 51,5 miliardy korun, což je ve srovnání s předchozím rokem o 11 procent víc.

 

Právě se děje

před 27 minutami

Dámský gambit na Netflixu vidělo 62 milionů lidí, v Česku je druhý

Minisérii z šachového prostředí Dámský gambit, ve které hlavní roli ztvárnila Anya Taylor-Joyová, na platformě Netflix vidělo 62 milionů lidí. Firma čísla sledovanosti obvykle nezveřejňuje, činí tak jen v případě mimořádných úspěchů. Netflix zveřejnil 23. října všech sedm dílů Dámského gambitu, které od té doby patří do desítky nejsledovanějších pořadů v USA, Velké Británii, Argentině nebo Izraeli. Momentálně je minisérie druhou nejžádanější položkou Netflixu v Česku, hned za čtvrtou řadou seriálu Koruna.

Podle Netflixu dále Dámský gambit obecně posílil zájem o šachy. Hledání tohoto slova na Googlu stouplo dvojnásobně, uživatelé serveru eBay.com dvakrát častěji hledají předměty související s šachami a webu Chess.com se pětinásobně zvýšil počet zaregistrovaných uživatelů.

Další zprávy