Aneta Řezníčková
3. 1. 2023 17:01
Český trh je pro zahraniční značky stále atraktivní. V minulém roce přivítal celkem 38 nových značek. Podle dat společnosti Cushman & Wakefield, která maloobchod v Česku sleduje, šlo především o obchody s vybavením pro domácnost a elektroniku a tradičně také prodejny s módou.
V polovině loňského roku se milovníci luxusní módy a kosmetiky mohli těšit z nového přírůstku v Pařížské ulici. V červnu tam totiž historicky poprvé v Česku otevřel prodejnu francouzský módní dům Chanel. O několik vchodů dále pak otevřela svůj první obchod v tuzemsku také španělská značka Balenciaga.
- Mezi nově příchozí z oblasti módy patří také značky Maje, Sandro či Jacadi Paris. Módní sportovní oblečení prodává v tuzemsku od loňska například i JOTT či Sport Vision 2, která nahradila prodejny A3 Sport.
- Společnost s obuví Buzz nahradila prodejny A3 Coool, a to z důvodu akvizice skupinou Sport Vision Group.
- Trh doplňků a šperků je od minulého roku bohatší o značky Messika či Teilor.
Celkový počet nových značek, které vstoupily na český trh, byl loni stejný jako v roce 2021. Tehdy však bylo číslo navýšené kvůli řadě odložených expanzí z důvodu pandemi koronaviru.
Česko je podle odborníků nadále atraktivním trhem, který je potřeba budovat. "V regionu střední a východní Evropy je vstupní branou pro značky již tradičně právě Česká republika, a to díky své kupní síle a přetrvávající oblibě Prahy ze strany zahraničních návštěvníků, kteří tvoří zásadní zdroj maloobchodních příjmů," říká Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu z Cushman & Wakefield.