Praha/Bratislava - Obchodní řetězec Tesco chce od příštího roku začít odměňovat své věrné zákazníky. Výhody ClubCard zatím testuje ve vybraných prodejnách na Slovensku.
Pokud se pilotní projekt osvědčí, plánuje Tesco spustit věrnostní program od příštího roku na celém Slovensku. V průběhu příštího roku by pak mohl být představen také v České republice.
"Systém věrnostních karet Clubcard, se kterým nyní přicházíme, je způsob, jakým chceme našim zákazníkům poděkovat za to, že nakupují právě u nás," vysvětluje Michal Štádler, marketingový ředitel Tesco pro Českou republiku a Slovensko.
Princip věrnostních karet zvaných Clubcard spočívá v tom, že za každých utracených třicet korun získá zákazník jeden bod v hodnotě třiceti haléřů.
Jednou za čas pak dostane dopis, ve kterém uvidí, kolik nasbíral bodů a obdrží slevové poukázky na další nákupy.
Tesco si tak zajistí stále zákazníky a lidé čas od času ušetří.
"Velký Bratr" přichází
Do věrnostního programu je však třeba se přihlásit, vyplnit jednoduchý formulář a souhlasit s podmínkami a hlavně s využitím údajů o sobě.
A právě to je důvod, proč zavedení věrnostních karet vyvolalo ve Velké Británii velkou diskusi. Tesco totiž v rámci tohoto programu shromažďuje o tom, co a jak často opravdu nakupujete.
Obchodní řetězec tak bude mít přehled, jestli máte raději máslo, nebo margarín, víno, nebo pivo, salám, nebo sýt. Není proto divu, že když karty Clubcard před třinácti lety ve Velké Británii Tesco zavedlo, vysloužilo si přezdívku Velký bratr.
Ostatní obchodní řetězce na území České republiky se do podobných projektů zatím nehrnou. Věrnostní program tu má Billa, která členům klubu nabízí slevy až 50 procent, ale jen na vybrané zboží. Ostatní řetězce vyčkávají.