Slevy plné chyb. Podívejte se, jak e-shopy klopýtají v závodě o nejvyšší tržby

Iva Špačková Iva Špačková
Aktualizováno 13. 12. 2017 17:20
Je to řehole. V závodě o co nejvyšší tržby se firmy před Vánoci předhánějí, kdo poskytne lepší, větší a častější slevy. Slevových akcí je tolik, že z toho jde hlava kolem nejen zákazníkům, ale i samotným obchodům. Reklamy jsou plné chyb a překlepů. Podívejte se na aktuální výběr z velkých e-shopů a pošlete nám další úlovky!
Foto: Archiv Aktuálně.cz

Naopak u parfému Calvin Klein Euphoria se e-shop mohl zahojit. Pokud stál původně 999 Kč, pak na novou cenu 689 Kč zlevnil pouze o 31 procent, nikoliv o uváděných 67 procent.

Pokud obchodník informuje o tom, že zlevnil výrobek například o polovinu, ale podle ceny před a po slevě je zřejmé, že ho zlevnil jen o čtvrtinu, může to Česká obchodní inspekce vyhodnotit jako nekalou obchodní praktiku, za niž hrozí pokuta teoreticky až do výše tří milionů korun.

"Jestliže údaj o slevě není správný, mohlo by se jednat o klamavé konání, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky," konstatuje Lukáš Zelený, vedoucího právního oddělení spotřebitelského sdružení dTest.

 

Právě se děje

Další zprávy