České zboží lidi do obchodu nedostane. Většina Čechů nakupuje podle letáku

ČTK ČTK
6. 10. 2015 12:26
Podle letáků s akčními nabídkami potravin nakupuje sedm z deseti domácností, ukázal nový průzkum společnosti Gfk. Přítomnost českého a regionálního zboží je při výběru nákupního místa důležitá pouze pro šest procent domácností. Obliba řetězců u spotřebitelů meziročně mírně vzrostla.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Albert

Praha - Češi si nejčastěji vybírají prodejnu potravin, ve které nejvíce nakupují, podle polohy, šíře sortimentu a akčních slev. Umístění prodejny je důležité pro výběr obchodu pro 66 procent domácností, podle výběru zboží se rozhoduje polovina lidí a dle množství slev pak 43 procent zákazníků.

Češi při každodenních nákupech potravin nakoupí 47 procent veškerého zboží ve slevách. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK, který zveřejnil Svaz obchodu a cestovního ruchu.

"Překvapivě pouze pro šest procent domácností je při výběru nákupního místa důležitá přítomnost českého či regionálního zboží. Naproti tomu zboží v akcích jmenuje jako rozhodující fakt hned 43 procent obyvatel," uvedl analytik Zdeněk Skála z GfK Czech.

Pouze pro 13 procent českých domácností jsou hlavním místem pro nákupy menší prodejny. Obliba řetězců u spotřebitelů meziročně vzrostla o tři procenta.

Podle letáků s akčními nabídkami potravin nakupuje sedm z deseti domácností. Při nakupování se obsahem letáků řídí 57 procent mužů a 78 procent žen.

Podle průzkumu neexistují velké rozdíly mezi jednotlivými věkovými kategoriemi. Mezi lidmi se základním vzděláním bere při nákupu slevy v letácích v úvahu 76 procent z nich, u středoškoláků je to 73 procent a mezi vysokoškoláky pak 64 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy