Známe Sexistické prasátečko. Výsledky anticeny, která bojuje se stereotypy

Petr Kučera Petr Kučera
24. 11. 2017 10:10
Nezisková organizace Nesehnutí vyhlásila výsledky devátého ročníku anticeny Sexistické prasátečko. Chce upozornit na negativní dopady sexistických či stereotypních reklam - například na sebepojetí mladých lidí, toleranci násilí či poruchu příjmu potravy. Projděte si letošní výsledky.
Foto: Nesehnutí

Vítěz hlasování veřejnosti

Jazykový sexismus, ponižující vtip i motiv, který kritizuje kampaň #metoo. To vše se nahustilo ve facebookovém příspěvku Free Radia, za který si vysloužilo první místo v anticeně Sexistické Prasátečko 2017. Za nepřijatelnou označilo tuto reklamu 92 procent hlasujících z řad veřejnosti, kterých bylo více jak 1700.

Reklamu označila za sexistickou i členka odborné poroty Jana Kvasnicová, která působí v Kanceláři veřejné ochránkyně práv. "Naprosto bagatelizuje pracovní schopnosti žen nutné pro dosažení úspěchu. Zobrazení má taktéž charakter sexuálního obtěžování. V reklamě se objevuje v zaměstnání nepřijatelný motiv zneužívání moci," uvádí.

V hlasování odborné poroty skončila tato reklama na druhém místě.

 

Právě se děje

Další zprávy