Známe Sexistické prasátečko. Výsledky anticeny, která bojuje se stereotypy

Petr Kučera Petr Kučera
24. 11. 2017 10:10
Nezisková organizace Nesehnutí vyhlásila výsledky devátého ročníku anticeny Sexistické prasátečko. Chce upozornit na negativní dopady sexistických či stereotypních reklam - například na sebepojetí mladých lidí, toleranci násilí či poruchu příjmu potravy. Projděte si letošní výsledky.
Foto: Nesehnutí

Vítěz hlasování odborné poroty

První příčku u odborné poroty obsadila reklama firmy FEKO LT, která se mezi kandidáty dostala už v loňském ročníku.

"Chápu, že vytvořit zajímavou reklamu na čištění kanalizací je kreativně náročná úloha. Ponižování žen ale není cestou. Reklama vulgárním způsobem zesměšňuje zobrazenou ženu a v podstatě ji staví na stejnou úroveň s nežádoucím odpadem, čímž snižuje její důstojnost," říká Diana Gregorová, jedna z organizátorek Sexistického kixu, slovenské obdoby Sexistického prasátečka.

 

Právě se děje

Další zprávy