reklama
 
 

První obchod v Česku loni otevřelo 33 značek. Teď se čeká na Primark nebo Victoria Secret

AKTUALIZOVÁNO 8. 1. 2018
Nejvíce - téměř polovina - nově příchozích značek se zaměřuje na prodej oblečení.

Praha - Celkem 33 nových obchodních značek otevřelo v Česku v loňském roce svou první kamennou prodejnu. Vyplývá to z údajů, které on-line deníku Aktuálně.cz poskytla poradenská společnost Cushman & Wakefield. Ta se mimo jiné zaměřuje na zprostředkování pronájmů obchodních prostor v tuzemských nákupních centrech a na lukrativních adresách v centrech měst.

Nejvíce - téměř polovina - nově příchozích značek se zaměřuje na prodej oblečení. Z dalších segmentů jsou zastoupeny elektronika, gastronomie, klenoty, kosmetika, nebo obuv. Nejvíce značek pochází z Itálie, dále z USA, s odstupem následuje Velká Británie. Oproti předchozímu roku však žádná z nově příchozích značek nespadá do vyloženě luxusní kategorie.

Na podzim vstoupila na český trh například značka AW Lab skupiny Baťa Group, která otevřela svou první prodejnu ve střední a východní Evropě v pražském obchodním centru Černý Most. Záhy následovala její druhá prodejna s obuví ve sportovním stylu v Centru Chodov v Praze.

Právě s loňským rozšířením OC Chodov debutovalo v Česku hned několik nových značek jako Zara Home, oděvní značky Armani Exchange, Oysho, Pink Woman, Yamamay, Boux Avenue, šperky Thomas Sabo, elektronika Denon či restaurace Vapiano.

Loňský počet 33 nových značek je o pět vyšší než v roce 2016. Poradci z Cushman & Wakefield předpokládají, že příchod nových značek na tuzemský trh se nezastaví ani letos.

Nově příchozí značky v roce 2017

  • A3 coOol
  • Armani Exchange
  • AW Lab
  • Boux Avenue
  • Daniel Wellington
  • Denon
  • Gentleport
  • Huawei
  • Hugo
  • IQOS
  • Java's Princess
  • Jo Malone
  • John Reed
  • Jolleo
  • Karl Lagerfeld
  • Kazar
  • Luisa Spagnoli
  • MI Store
  • Mondieu
  • Okaïdi
  • Oysho
  • Palmers
  • Patrizia Pepe
  • Philipp Plein
  • Pizza Hut
  • Simone Péréle
  • Soaphoria
  • Tezyo
  • Thomas Sabo
  • Vapiano
  • Wolford
  • Yankee Candle
  • Zara Home

Zdroj: Cushman & Wakefield. Společnost do seznamu nově příchozích značek počítá jen významné mezinárodní hráče, kteří si skrze franšízu či napřímo otevřou svoji první "monobrand" prodejnu. Tyto značky mají zastoupení alespoň na dvou evropských trzích.

"Posledních pár let se trh stabilně rozrůstá o zhruba 20 až 30 značek ročně a v tomto duchu bude trend nadále pokračovat," říká Jan Kotrbáček, partner a expert na pronájem maloobchodních prostor v pražské kanceláři Cushman & Wakefield.

Tržby obchodníků se v posledních letech v průměru zvyšují. "Rychle rostoucí česká ekonomika a atraktivita českého maloobchodního prostředí bude táhnout i v roce 2018. Příchod některých značek je už nyní rozjednán, konkrétní jména však zatím komunikovat nemůžeme," dodává Kotrbáček.

Na trhu se spekuluje, že své první obchody v Česku by mohly otevřít původem irský oděvní řetězec Primark nebo značka spodního prádla Victoria Secret. Primark nyní expanduje v Polsku a podle odborníků se firma aktuálně zaměřuje na otvírání prodejen na velkých trzích jako jsou právě Polsko nebo Francie, zatímco Česko přijde na řadu nejspíš až později.

Victoria's Secret má od roku 2013 prodejnu na letišti Václava Havla v Praze, nicméně jedná se o takzvaný travel retail koncept. V nabídce převažují parfémy a doplňky, spodní prádlo tam je jen v omezeném rozsahu. Koncept prodejen s širokým sortimentem spodního prádla, se kterým je tato americká značka od svého vzniku v roce 1977 spojována, v Česku stále chybí.  

Tomáš Beránek z konkurenční poradenské firmy CBRE letos žádnou velkou vlnu nově příchozích značek do Česka neočekává. Loňský rok byl podle něj specifický díky rozšíření OC Chodov, které patří mezi nejúspěšnější nákupní centra v zemi a obchodníci v něm mají o pronájem prostor velký zájem.

"V letošním roce se žádná velká otvíračka nechystá," uvádí Beránek. Otevřít má jen ostravské Géčko a outletové centrum u pražského letiště. Právě v něm by podle Beránka mohly mít nějaké značky českou premiéru.

"Nové značky spíše obsadí uvolněné prostory v oblíbených nákupních centrech jako je Palladium nebo OC Nový Smíchov. Je možné, že na Pařížské ulici v Praze nahradí nové značky některé ze stávajících," dodává Beránek.

autor: Martina Marečková | 6. 1. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama