Praha - Internetový prodejce Alza.cz otevře v létě u pražské stanice metra Budějovická druhou "prodejnu budoucnosti". O první samoobslužný obchod bez prodavačů, který e-shop otevřel na začátku letošního roku na pražské Floře, mají zákazníci podle dnešního vyjádření firmy zájem, a to hlavně kvůli rychlosti a soukromí.
"Co se týká další provozovny, díky současným poznatkům ji v mnohém vylepšíme a zjednodušíme - efektivněji budeme pracovat s prostorem i použitým materiálem," uvedl ředitel expanze Alzy Jan Moudřík.
Nakupování v prodejně má být rychlé, bez front a s neomezenou otevírací dobou. Prodejna je vybavena schránkami, které obslouží 80 procent sortimentu, včetně velkých televizí. V místnosti o ploše 60 metrů čtverečních jsou ve 40 sloupcích stovky výdejních schránek různých velikostí vycházejících z rozměrů nejprodávanějšího sortimentu.
Zákazník si na vestavěném počítači sám nebo s pomocí odborníků na video terminálu objedná požadované zboží. Po zaplacení kartou či on-line se mu otevřou prosklené dveře do místnosti s boxy. Na podlaze se rozsvítí světelné LED diody ukazující směr vydání, rozsvítí se také sloupec se schránkou i box samotný.
Alza nyní provozuje v ČR 35 kamenných poboček a 55 takzvaných AlzaBoxů. Největší tuzemský internetový prodejce loni zvýšil obrat na rekordních téměř 21 miliard korun bez DPH, což je meziročně o 20,7 procenta více.
Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru. Daně platí firma v Česku.