Pošťák doručí balík přímo do vašeho auta. Dovolíte mu odemknout kufr?

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
13. 12. 2016 19:57
Díky novým technologiím dopravce vidí, kde auto parkuje a může sám – s online svolením majitele auta – otevřít jeho kufr. Automobilka Volvo novinku testuje ve Švédsku, kde ji nabízí pro deset tisíc lidí. Chystá se s ní i do střední Evropy. V Německu zase spolupracuje Daimler s doručovací společností DHL.
Doručování do kufru.
Doručování do kufru. | Foto: Jonas Ingman

Berlín – Vánoční dárek objednaný z e-shopu si možná už za několik let budete moci nechat doručit do kufru vašeho vozu. Službu, která ušetří čas zákazníků i dopravních firem, už v zahraničí testují některé automobilky. A s výsledky pilotních projektů jsou spokojené.

Volvo ve spolupráci s dopravními firmami obsluhuje již více než deset tisíc majitelů aut této značky v jižní části Švédska a službu pomalu rozšiřuje i do sousedního Norska. Už příští rok chce novinku otestovat také ve střední Evropě, řekl německému deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) vedoucí projektu Tommy Hansson Strand. O jakou zemi konkrétně půjde, ale zatím nespecifikoval.

Automobilka Smart z koncernu Daimler ve spolupráci s dopravní firmou DHL zase rozšiřuje službu Ready to Drop, což by se dalo přeložit zhruba jako Připraven k předání, z domovského Stuttgartu také do Kolína a Bonnu, později chce novou službu nabízet i v Berlíně.

Zatímco ke klasickému doručení je třeba se s dopravcem osobně setkat nebo si balík vyzvednout na určeném místě, což v obou případech může přinášet komplikace, doručení do kufru auta je jednoduché. Samozřejmě to platí jen tehdy, když máte důvěru v doručovatele. Ti jsou ale celou dobu kontrolováni.

Díky novým technologiím dopravce vidí, kde auto parkuje a může sám – s online svolením majitele auta – otevřít jeho kufr a uložit zásilku. Majitel auta pak jen přijde k autu, které na něj celý den čekalo doma nebo třeba na parkovišti u práce, takže balík už nemusí nikde vyzvedávat. Samozřejmě je řeč jen o nových modelech aut, které jsou napojeny na různé digitální sítě.

Automobilky si podle FAZ za službu zatím neberou od zákazníků poplatky - další služba spojená s jejich auty může znamenat výhodu před konkurencí. Volvo doručení do kufru nabízí v rámci služby On-Call-Service, která jinak dokáže například zavolat záchrannou službu po nehodě. Peníze si naopak automobilky berou od dopravních firem, kterým nový systém umožňuje efektivnější doručení, když mají jistotu, že balík předají.

 

Právě se děje

Další zprávy