"Metropolitní prodejna v jedné budově spojuje na více úrovních několik různých funkcí," popisuje jednatel společnosti Lidl Česká republika Martin Molnár. "Jde o stavbu založenou na ekologických základech, což jsme podtrhli instalací nových nabíjecích stanic pro elektromobily a elektrokola," dodává.
Částečně kryté parkoviště má celkem 124 parkovacích míst se šířkou 2,7 metru. To je podle řetězce o 20 centimetrů více než standardní parkovací stání. "Vyčleněna jsou tu i parkovací místa pro rodiny s dětmi. Aby zákazníci bez problémů zaparkovali, bylo parkoviště opatřeno závorovým systémem. Parkování pro zákazníky přitom zůstává nadále zdarma," doplňuje společnost. Služby jsou sice poskytovány bezplatně, fungují ovšem pouze v otevírací době prodejny.
Prodejní plocha dvoupatrového obchodu má téměř 1500 metrů čtverečních, například nákupní uličky tedy mohou být širší. Budova prodejny má prosklenou fasádu, což má pomoci využívat denní světlo, uvnitř prodejny i na parkovišti se pak svítí úspornými LED zdroji.
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 255 obchodů. "Další metropolitní prodejnu plánujeme postavit v Praze-Uhříněvsi, kde vlastníme pozemek," doplňuje pro Aktuálně.cz tisková mluvčí Zuzana Holá.
V únoru představil nový formát prodejny také řetězec hypermarketů Globus. V Praze na Pankráci začal testovat koncept malého městského obchodu, kde se mohou zákazníci kromě nákupu také najíst, posedět u baru či v kavárně. Platba všeho přitom probíhá až na úplný závěr.