Mimořádná zpráva

Kaufland líčí na "nevěrné" nakupující. Zavádí zákaznické karty, chce jich 1,5 milionu

Ekonomika Ekonomika
12. 2. 2020 10:42
Zákazníci největšího tuzemského obchodního řetězce Kaufland si mohou od středy v prodejnách požádat o věrnostní kartu. Takzvaná Kaufland Card, s kterou společnost přichází na trh, slibuje lidem různé slevové akce i soutěže o hodnotné ceny.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Iva Špačková

Kaufland se tak zařadil po bok dalších čtyř velkých maloobchodních řetězců v Česku, kteří věrnostní program již poskytují - Globus, Billa, Penny Market a Tesco. Naopak Lidl a Albert tuto možnost nenabízejí.

"Jedná se o personalizovaný věrnostní program pro zákazníky. Očekáváme, že se do něho zapojí v tomto roce až 1,5 milionu lidí," sdělila mluvčí společnosti Renata Maierl s tím, že je Česko po Rumunsku teprve druhou zemí, ve které Kaufland Card začala fungovat.

Zájemci si mohou kartu pořídit v tradiční, fyzické formě v podobě plastové karty. Zaměstnanci jim ji poskytnou v kterékoliv prodejně v oddělení informací. Druhou možností je elektronická karta, která vyžaduje stažení mobilní aplikace. Ta je již dostupná jak v Apple Store, tak i pro uživatele Androidu v Google Play.

Plastová karta se dá současně propojit s tou elektronickou. Na jeden digitální účet v aplikaci je také možné přihlásit až pět fyzických karet. 

Slevy zákazníci nepřehlédnou 

"Naším zájmem je, aby držitelé věrnostních karet Kaufland Card měli informace o veškerých výhodách a aktuálních nabídkách, kdekoli a kdykoli. Najdou je v aplikaci, na webových stránkách, v letáku nebo na cenových etiketách v prodejnách," dodala Maierl. 

Držitelé elektronické karty si za každou utracenou stokorunu v obchodě přijdou na jeden bod, který jim věrnostní program připíše na účet. "Body si mohou v budoucnu uplatnit v rámci věrnostních programů nebo je vyměnit za kupony," uvedla Maierl. 

Uživatelé Kaufland Card mohou podle mluvčí vyhrát také finanční obnos v hodnotě svých měsíčních nákupů. V některých měsících chystá Kaufland taktéž soutěže o hodnotné ceny, v únoru půjde například o automobil.

Kaufland v Česku provozuje 133 prodejen a zaměstnává přes 23 500 lidí. Je součástí německé obchodní skupiny Schwarz a kromě ČR působí na trhu v Německu, Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku, Moldávii a na Slovensku.

Věrnostní programy, jejichž hlavní cílem je odlákat zákazníky od konkurence systémem výhod, jsou v Česku řetězci stále využívanější. Místní maloobchodní trh je totiž typický nízkou mírou "věrnosti" a značnou přelétavostí zákazníků za slevovými akcemi, ve kterých řetězce na rozdíl od situace v cizině prodávají většinu zboží.

Na druhou stranu Česká spořitelna, banka s největším počtem klientů v zemi, loni v srpnu ukončila věrnostní program iBOD, do kterého byla zapojena i řada obchodních řetězců, protože o něj klesal zájem jak ze strany jejích zákazníků, tak i partnerů.

 

Právě se děje

před 28 minutami

Sněmovna schválila navýšení důchodů o 300 korun i příspěvek za každé vychované dítě

Sněmovna v pátek schválila dodatečné zvýšení důchodů o 300 korun od ledna nad zákonnou valorizaci a příspěvek 500 korun za každé vychované dítě od roku 2023. Novelu, jež by také zavedla možnost předčasného důchodu až o pět let pro příslušníky integrovaného záchranného systému bez dopadu na výši penze, nyní dostanou k posouzení senátoři.

Příspěvek za vychované dítě prosadila do vládní novely koaliční ČSSD. Jde také o dlouhodobou snahu lidovců, o jejichž konkurenční úpravě už dolní komora nehlasovala. O příspěvek se má zvyšovat zásluhová část penze, a valorizovala by se tedy podle inflace. Dodatečné rozpočtové výdaje předkladatelé odhadli na 18,4 miliardy korun v roce 2023, na 18,8 miliardy korun o rok později a na 19,4 miliardy korun v roce 2025. Předčasný důchod bez sankce pro záchranáře prosadili poslanci vládního hnutí ANO.

Dodatečné přidání 300 korun k důchodům by příští rok stálo podle podkladů 10,6 miliardy korun. O rok později by to bylo 10,9 miliardy korun a v následujícím roce 11,1 miliardy korun.

Zdroj: ČTK
Další zprávy