Pozor na Královnu slev, nedodržuje závazky

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
3. 4. 2014 14:50
Časopis dTest varuje: Vouchery jsou v praxi neplatné, dodavatelé služeb je nepřijímají.
Královnaslev.cz
Královnaslev.cz | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Spotřebitelský časopis dTest varoval zákazníky před slevovým portálem Královna slev. Podle zkušeností spotřebitelů totiž neplní závazky vůči klientům. Pokud chce spotřebitel vrátit peníze, firmě se nedovolá.

Lidé si u dTestu stěžovali zejména na to, že buď vůbec neobdrželi zaplacený slevový kupón, nebo že ho pak dodavatelé zboží odmítají přijmout.

„V rámci služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz jsme se dozvěděli o problémech s tímto slevovým portálem. Na místě je opatrnost,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Slevu vám neposkytneme

Královna slev podle šetření dTestu nedodržuje své závazky jak vůči spotřebitelům, tak vůči dodavatelům zboží či poskytovatelům služeb. Neplatí například smluvním partnerům, kteří pak odmítají služby poskytovat.

„Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známa vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů,“ upozorňuje Zelený.

Spotřebitel má zpravidla dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. „Nelze ani vyloučit účelové odmítání voucherů ze strany dodavatelů, i kdyby peníze obdrželi,“ obává se Zelený.

Z reakcí spotřebitelů je také patrné, že problémem není jen nedodržování smluv s obchodními partnery, ale i samotné dodávání slevových voucherů. „Například jeden ze zákazníků uvedl, že vystavený voucher, který si objednal 3. prosince 2013, přestal platit už dva dny před objednáním,“ říká Zelený.

Firma je nedostupná

Pro zákazníky je obtížné slevový portál kontaktovat. Podobné zkušenosti měla i redakce Aktuálně.cz. Na zákaznické lince uvedené na stránkách www.kralovnaslev.cz se volajícím dostane pouze informace, že se vyřizují požadavky osob, jež se dovolaly dříve. Pokus o e-mailovou komunikaci končí automatickou odpovědí.

Pro neplnění závazků byl na společnost Gelikon Praha, která je provozovatelem slevového portálu Královna slev, již dvakrát podán návrh na zahájení insolvenčního řízení.

 

Právě se děje

Další zprávy