reklama
 
 

Internetový obchod Rohlik.cz začne nabízet potraviny od malých farmářů

14. 3. 2018 16:20
Startuje také další portál na propojení lokálních zemědělců se zákazníky na stránkách Scuk.cz.

Praha - On-line supermarket Rohlik.cz nabídne od května v šesti krajských městech produkci od malých tuzemských farmářů. Chce tak pomoci drobným zemědělcům s logistikou. Ti kvůli malé produkci a možné nestabilitě dodávek nenabízí své zboží v klasické maloobchodní síti.

"Chceme zákazníkům nabídnout další zajímavé české produkty především od malých producentů. Těm pomůžeme tím, že budou moci prodat své produkty na jediném místě, a tak ušetří čas oproti prodeji třeba na farmářských trzích. Zboží zavezou do našeho skladu a my už se postaráme o všechno ostatní," uvedl zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.

Potraviny si pak budou moci objednat lidé v krajských městech, kam Rohlik.cz zaváží, tedy v Praze, Brně, Pardubicích, Hradci Králové, Plzni a Liberci. Výrobci budou muset splňovat hygienické nároky a etické standardy firmy. S jednotlivými producenty podepíše firma smlouvy, ve kterých se stanoví nákupní cena.

Nejvíc se očekává prodej sezonního ovoce a zeleniny, sdělili zástupci firmy. Svou úrodu by takto mohli třeba prodávat producenti, kteří mají úrodu kolem dvou tun rajčat.

Dnes také ohlásil nástup portál Scuk.cz, který odkoupil podnikatel Kamil Demuth od Martina Kuciela. Server fungoval od roku 2010 jako gastronomický poradce, který mapoval kvalitní restaurace, obchody a drobné lokální výrobce.

Nyní se prostřednictvím portálu budou dávat hromadné objednávky, které bude zadávat organizátor. Ten dostane 7,5 procenta z ceny prodaného zboží, stejnou částku si nechá portál a 85 procent peněz dostane výrobce potravin. Scuk.cz podle své tiskové zprávy tedy funguje jen jako zprostředkující platforma, neřeší skladování, obsluhu nebo pronájem.

Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl předloni dvou procent celkového obratu rychloobrátkového zboží. Loni to bylo 2,5 procenta, informovala loni na podzim společnost GfK.

autor: ČTK | 14. 3. 2018 16:20

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama