"Jde o klasickou chuť Whopperu, jen jsme hovězí maso nahradili masem rostlinného původu. Nabízíme alternativu zákazníkům, kteří dávají přednost rostlinné variantě. Jsme zvědaví, zda naši zákazníci poznají rozdíl," říká ředitel značky Burger King pro Česko a Slovensko Daniel Ryška.
Cena rostlinné verze tak zůstává stejná jako u klasického burgeru. Firma ovšem nechce burger, jehož náhrada je vyrobena ze sóji, pšenice a cibule, označovat jako vegetariánský.
"Zatímco samotné maso je 100% rostlinné, Rebel Whopper se připravuje na grilu stejně jako ostatní hovězí nebo kuřecí produkty v Burger Kingu. Stejně jako klasický Whopper i Rebel Whopper obsahuje majonézu, a proto není vhodný pro vegany nebo vegetariány," vysvětluje pro Aktuálně.cz řetězec.
Burger King po předchozím testování zařazuje bezmasou variantu burgeru do více než 2500 restauracích ve 25 zemích Evropy. Podle společnosti jde o největší "launch" v historii značky Burger King.
"Úspěšné uvedení Impossible Whopperu v USA a Rebel Whopperu ve Švédsku přineslo nadšenou zpětnou vazbu a potvrdilo, že alternativní Whopper oslovuje jak stávající zákazníky Burger Kingu, tak zákazníky nové," doplnil řetězec v tiskovém prohlášení.
Konkurent McDonald's testuje na svých zákaznících veganský burger od letošního roku v Německu. Už v lednu přitom začal nabízet veganskou verzi dětského menu, ve Skandinávii je pak od konce roku 2017 stálou součástí nabídky sendvič McVegan.
KFC zase ve dvou desítkách britských restauracích nabízel sendvič, v němž je místo plátku kuřecího rostlinná bílkovina. V současnosti má KFC zvažovat její trvalé zařazení do nabídky.
Nárůsty prodejů vegetariánského sortimentu hlásí také Nestlé, které letos přišlo na český trh se svými produkty Garden Gourmet vyráběnými v Krupce. "Díky marketingové podpoře a vybudované správné distribuci na základě spolupráce s řetězci jsme dosáhli více než devíti procent podílu na trhu vegetariánských alternativ jídel," řekl v úterý pro ČTK tiskový mluvčí Nestlé ČR Robert Kičina.