Kladno, Praha - Do Česka vstupuje nová franšízová síť rychlého občerstvení nazvaná Mr. Kebab. První provozovnu otevřela v pátek v kladenském obchodním centru Central.
Proč expanze začala právě v Kladně, tedy mimo hlavní město? "Je tu menší konkurence, nižší nájmy a snadněji se zvládá marketing," vysvětluje Petr Kutík, spolumajitel společnosti Czech Retail Group, která do tuzemska tento fast food přivedla.
Do konce roku chce Mr. Kebab otevřít pobočku v českobudějovickém IGY centru, příští rok pak mají přibýt čtyři restaurace v dalších městech včetně Prahy. Do pěti let firma plánuje nejméně dvě desítky franšízových poboček.
"Když se řekne burger, vybaví se vám McDonald's, když se řekne kuře, vybaví se vám KFC. U kebabu nic takového neexistuje. Přitom majitelé obchodních center by v nich rádi měli jednu značku kebabu. Tento pokrm tam nyní chybí," říká Kutík k tomu, proč může řetězec podle něj uspět.
Zákazníky by podle něj měla do sítě Mr. Kebab lákat prověřená kvalita a také to, že kebab bude všude stejný.
Síť, která se má rozvíjet formou franšíz, založil Lubor Lelovits. První prodejnu Mr. Kebab otevřel ve slovenských Košicích v roce 2005, poté přibyla ještě jedna pobočka v Košicích a jedna v Žilině. Přidala se také značka Mr. Snack, doplňkový fast food se sladkostmi a dezerty.
Firma Czech Retail Group, která se o zavedení řetězce do Česka stará, spolupracovala například na rozvoji Sportisima a provozuje několika prodejen ovocných barů Fruitisimo.