Praha – Oděvní značka Marc O’Polo otevře první prodejnu v České republice. Svůj „vlajkový obchod“ plánuje otevřít 13. října na Václavském náměstí v Praze. Prodejce pánské, dámské a dětské módy dosud v Česku neměl vlastní prodejnu a zboží se sem dostávalo pouze formou distribuce.
Pražskou pobočku bude značka provozovat formou franšízy, kterou „koupila“ společnost Boliro jako lokální partner. Ta zatím nemá jiné obchody, ale chce značku dál rozvíjet jak v Praze, tak i v celé České republice. „Druhý obchod v hlavním městě by mohl následovat už brzy,“ potvrzuje René Řiháček, marketingový manažer prodejny Marc O’Polo v Praze.
Značka Marc O’Polo, kterou původně založili Švéd a Američan ve Švédsku, má nyní základnu v Německu, kde se nachází i 67 procent prodejen. Nedávno zahájila mezinárodní expanzi a jednou z vybraných destinací se stala Česká republika. Oděvním řetězcům se zde totiž daří, zejména v centru hlavního města. „Prahu jsme si vybrali, protože patří mezi klíčová města v Evropě z hlediska velikosti, kupní síly a světové reputace. A navíc ji navštěvují turisté z celého světa,“ vysvětluje Massimo Francese, mezinárodní obchodní ředitel značky Marc O’Polo.
Oděvy Marc O’Polo si mohou zájemci koupit v prodejnách ve více než 30 zemích a také v e-shopech. Firma má rozsáhlou síť 2785 poboček, z toho 106 ve vlastní režii a 173 provozuje formou franšíz. Větší část sítě tvoří prodejní partneři a distribuce do obchodů. Společnost loni zvýšila obrat o 2,7 procenta na 412 milionů eur.
Na lukrativní lokality v centru Prahy sází čím dál více značek. Například španělská Zara, která zrekonstruoval svůj stávající obchod Na Příkopě. Nebo nizozemský řetězec C&A, jež má na Václavském náměstí obří prodejnu o rozloze přes čtyři tisíce metrů čtverečních.