Převážná většina Čechů stále používá k nákupu zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače. To se však podle GfK může v blízké budoucnosti změnit, protože mladší generace je mobilním platbám více otevřená. Je si vědoma toho, že mobilní platby jsou rychlejší a jednodušší. Přesto jsou starosti o osobní údaje stále významnou bariérou pro uplatnění tohoto druhu plateb.
Čeští spotřebitelé podle GfK intenzivně využívají svá mobilní zařízení během rozhodování o nákupu. Nejčastěji používají mobily k vyhledávání nejlepší ceny, k pročítání recenzí, prohlížení obecných informací o výrobku a k nalezení konkrétního výrobku. Chytré telefony využívá především mladší generace, starší generace dává výrazně přednost tabletům.
Mobilní zařízení jsou v Česku velmi rozšířené. Na 100 Čechů připadá přes 135 aktivních SIM karet. Rychlé mobilní sítě LTE pokrývají přes 99 procent populace.
Evropská unie nám v počtu bezkontaktních karet nestačí
Jak dříve informoval deník Aktuálně.cz, počet vydaných platebních karet v Česku za první pololetí stoupl o milion na 11,7 milionu. Bezkontaktních karet přibylo 1,1 milionu na 10,87 milionu.
Počet platebních karet:
2015 | 2016 | 2017 | 1.pololetí 2018 | |
Počet | 11 421 038 | 11 336 146 | 10 732 949 | 11 697 386 |
z toho debetních | 9 131 920 | 9 314 226 | 8 797 432 | 9 700 310 |
Aktuální čísla potvrzují, že bezhotovostní placení platebními kartami je v Česku na vzestupu, řekl generální ředitel Mastercard pro ČR, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš. Češi stále více používají bezkontaktní platby, k největším hybatelům bezkontaktních plateb patří transakce ve veřejné dopravě, jejichž počty meziročně rostou o 45 procent. "Vidíme i rostoucí zájem ze strany pořadatelů nebo organizátorů festivalů a společenských akcí platit pouze bezhotovostně," dodal.