Den dopravy zdarma překonal loňský rekord, lidé na e-shopech utratili 222 milionů korun

16. 11. 2016 17:44
Celkový počet objednávek se vyšplhal ke 180 tisícům, loňský rok tak překonal téměř o pětinu. Počet zúčastněných e-shopů stoupl nakonec jen o tři.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Matej Slávik/Economia

Praha – Do letošního Dne dopravy zdarma pořádaného srovnávačem Heureka se letos zapojilo 1549 e-shopů, což je o tři více než v loňském, dosud rekordním roce. Jejich obrat přesáhl 222 milionů korun, zatímco loni to bylo 211 milionů, uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Celkový počet objednávek se vyšplhal ke 180 tisícům, loňský rok tak překonal téměř o pětinu. Průměrná cena objednávky v průběhu akce dosáhla 1250 korun.

"Přes stovku e-shopů jsme museli vyřadit kvůli tomu, že nesplňovaly podmínky – tedy alespoň jeden druh doručení domů zdarma. I přesto letošní čísla překonala minulé ročníky," dodal Braverman.

Pátý ročník Dne dopravy zdarma začal v úterý v poledne a trval 24 hodin, tedy do středečního poledne.

Zákazníci podle Bravermana ušetřili na dopravě zhruba 14 milionů korun, což je o pět procent více než loni.

Mezi největší zúčastněné e-shopy letos patří Mall.cz, který nyní patří stejnému majiteli jako Heureka a je dvojkou na tuzemském trhu. Nechyběly ani Kasa.cz, Euronics, T. S. Bohemia, Mironet nebo Datart.

Hromadného projektu se stejně jako v předchozích letech nezúčastní největší tuzemský e-shop Alza.cz, který opět spustil vlastní akci s prakticky stejným obsahem. Letos dokonce nabízí týden dopravy zdarma. Právě Alza navíc letos ukončila spolupráci s Heurekou kvůli tomu, že porovnávač se stal součástí stejné skupiny jako Mall.cz.

Tuzemským e-shopům bude letos výrazněji než dříve konkurovat i světová jednička Amazon.com. Začala totiž nabízet dopravu zdarma do České republiky při objednávce za alespoň 39 eur (tedy něco nad 1000 korun). Nabídku lze využít na německé verzi stránek, v českém jazyce zatím Amazon nefunguje. Doprava zdarma se však týká jen „standardní doby dodávky“, která trvá čtyři až osm pracovních dnů. Kdo chce mít zboží za dva až tři dny, musí si připlatit.

Letošní rok opět přinese e-shopům rekordní tržby. Oproti loňsku jsou zatím každý měsíc vyšší zhruba o pětinu až čtvrtinu. Heureka odhaduje, že loni utržily tuzemské e-shopy 81 miliard korun a jejich podíl na maloobchodu dosáhl 8,1 procenta. Letos by se tržby měly přiblížit 100 miliardám.

"Patnáctý listopad byl v letošním roce zatím jednoznačně nejsilnější den pro online nakupování. Češi během něj zaplatili za zboží a služby po internetu 2,5krát více peněz, než je běžné v průběhu roku," uvedla dnes Barbora Tyllová ze společnosti PayU, která má zhruba čtvrtinový podíl na zprostředkování online plateb českých zákazníků.

 

Právě se děje

Další zprávy