reklama
 
 

E-shop Alza.cz zdražuje dodání zboží na pobočky. Firmu trápí nevyzvednuté zásilky

29. 8. 2018 11:10
Při platbě předem zlevňuje internetový prodejce dopravu na pobočku o dvacet korun, při platbě na místě si ovšem zákazník desetikorunu připlatí.

Praha - Internetový prodejce Alza.cz bojuje se stoupajícím množstvím nevyzvednutých zásilek. Zatímco převzetí koupeného výrobku v showroomech v Praze, Ostravě a Plzni zůstává zdarma, za vyzvednutí v některé z poboček si při platbě na místě zákazník připlatí.

Vedení Alzy na dotaz on-line deníku Aktuálně.cz zdražování vysvětlilo nutností řešit problém hromadících se nevyzvednutých zásilek na pobočkách. "Víme, že když zákazník zboží uhradí dopředu, tak si ho i s velkou pravděpodobností vyzvedne," říká finanční ředitel Alza.cz Jiří Pontr.

Prodejce tak zdražil převoz na pobočku o desetikorunu na 45 korun při platbě na místě. Naopak při platbě předem vyjde převoz na konkrétní prodejnu o 30 korun levněji, tedy 15 korun.

Na zdražování si stěžují zákazníci i na webových diskusních fórech. Někteří z diskutujících se domnívají, že za zdražením může stát i nedostatek zaměstnanců, kteří by zajišťovali osobní odběr. "Logicky - nemá jim to kdo vydávat, protože prostě nedokáží sehnat lidi. Tedy osobní odběr zachovají, ale odradí zákazníky od jeho využívání. Tím přesunou problém na dopravce," píše na webu pc.poradna.net uživatel pod jménem Kurt.

Alza.cz je největší tuzemský internetový prodejce. V loňském roce zvýšil svůj obrat o více než pětinu na rekordních téměř 21 miliard korun. E-shop původně prodával hlavně počítače a elektroniku, postupně začal expandovat do dalších kategorií zboží, jako je například drogerie či hračky.

autor: Ondřej Neufus | 29. 8. 2018 11:10

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama