Místo bankomatu pošťák. Spořitelna nabízí donášku peněz

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
2. 5. 2014 12:00
Poštovní spořitelna cílí novou službou na seniory či zdravotně postižené, kteří mají jeden výběr v měsíci zdarma.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Petr Protivánek

Praha - Poštovní spořitelna, součást ČSOB, ještě více propojí své služby se státní Českou poštou. Od začátku května spouští novou službu, díky níž si zhruba dva miliony klientů Poštovní spořitelny mohou na poště objednat donášku hotovosti.

Majitelé základního účtu mohou službu využívat za 65 korun. Kdo má online konto nebo podnikatelský účet, zaplatí za donášku 95 korun. Pošťák přitom nemusí peníze doručit hned následující den, ale do pěti dnů.

"Porovnáme-li tyto ceny s náklady na dopravu, s nimiž člověk musí počítat, zejména pokud jezdí na pobočku nebo do bankomatu z odlehlejších míst, a přičteme-li poplatek za samotný výběr, je cena srovnatelná," obhajuje poplatek Martina Slavíková, mluvčí Poštovní spořitelny.

První dva měsíce od spuštění je služba poskytována bez poplatků, takže ji lidé mohou otestovat. Jeden výběr zdarma v měsíci pak budou mít i po uplynutí tohoto období senioři a zdravotně postižení klienti Poštovní spořitelny.

"Předpokládáme, že službu budou využívat především lidé, kteří mají z různých důvodů horší přístup k výběru hotovosti standardní cestou – ať už žijí na místě, kde není bankomat, nebo už jim tolik neslouží nohy," říká Vlasta Dolanská, výkonná ředitelka Poštovní spořitelny.

Maximálně 20 tisíc

Donášku na libovolnou adresu v Česku může objednat majitel nebo disponent běžného účtu buď na obchodním místě, nebo telefonicky přes call centrum. Peníze může nechat přivézt sobě nebo jakékoliv fyzické osobě. Požadavek na doručení může být buď jednorázový, nebo lze nastavit pravidelné měsíční doručování. Maximální částka, kterou lze tímto způsobem doručit, je 20 tisíc korun.

Poštovní doručovatel pak hotovost doručí nejpozději do pěti pracovních dnů. Výplata proběhne na základě ověření totožnosti příjemce platby. V první fázi mohou službu využívat jen klienti Poštovní spořitelny, postupně bude donáška dostupná i pro klienty ČSOB, což je mateřská banka Poštovní spořitelny.

"Do budoucna pak plánujeme další vylepšení této služby spočívající především ve zkracování lhůt a zvyšování informovanosti o přesném termínu doručení hotovosti," doplňuje Dolanská.

Další alternativy? Sazka

Stejnou službu v Česku žádná jiná banka nenabízí. Alternativní výběry hotovosti (ke "klasice" v podobě výběrů na přepážce či z bankomatu) nabízí Air Bank - její klienti mohou vybírat na terminálech Sazky. Kdo má bezpoplatkovou variantu účtu, zaplatí za každý takový výběr 10 korun, kdo má výkonnější účet za 100 korun měsíčně, vybírá u Sazky zdarma.

Banky, které nemají rozsáhlou síť bankomatů či poboček (například Equa bank, Zuno Bank, mBank a nově i UniCredit Bank), pak umožňují svým klientům vybírat hotovost zdarma či s nízkými poplatky i z bankomatů konkurenčních bank.

 

Právě se děje

Další zprávy