Praha - Klienti Komerční banky, kteří se chtěli přihlásit do internetového bankovnictví mojebanka nemuseli během dneška uspět. Přetížená aplikace jim nedovolí zaplatit nebo zjistit třeba obraty na účtu.
Pokud ovšem mají přístup k účtu přes Expresní linku po telefonu nebo přes Mobil banku, mohou se bez větších problémů přihlásit a vyřídit, co potřebují.
Na infolince KB na dotaz, kdy bude problém odstraněn, operátoři sice odpovídají, že nevědí, ale rozhodně doporučují zadat příkazy po telefonu.
Na problém banky jako první upozornil server iDnes s tím, že internetové bankovnictví nefunguje již od rána.
"Komerční banka v průběhu víkendu instalovala nový systém záložních zdrojů napájení v budově KB v Praze. Z tohoto důvodu došlo ke krátkému výpadku elektrického proudu v budově KB na Václavském náměstí, což se projevilo částečnou nedostupností klientské linky pro platební karty," vysvětlila mluvčí banky Romana Ondrůšková.
Podle ní se výpadek na omezenou dobu dotkl i některých poboček a několika pražských bankomatů.
"Funkčnost systémů je postupně obnovována," dodala Ondrůšková.
Minulý týden mnohem rozsáhlejšímu výpadku čelila Česká spořitelna.
ČTĚTE VÍCE:
ČS čelila největšímu výpadku za sem let
Příkazy k úhradě s dnešním datem splatnosti lze u KB přes kanály přímého bankovnictví zadávat až do půl deváté.