Praha - Bankovní poplatky jsou ožehavým tématem již několik let. Letos většina bank inovovala svá balíčková konta a snaží se nabízet co nejvíce svých služeb v rámci měsíčního paušálu.
Dnes jsou v ceně nejen platební karty, ale také bezhodotovostní transakce či výběry z bankomatu. Klienti po svém finančním ústavu vyžadují stále kvalitnější a rychlejší služby.
Jak ušetřit na poplatcích a platit co nejméně? Odpovídal Martin Eyberger, šéf přímých služeb u ČSOB.
Odpovězeno: 16. 11. | 11:45 Autor: Lola
Otázka: Myslím, že banka slušně žije z peněz, které u ní mám já a další klienti na účtech. Naprosto nechápu, proč mi strhává za každou operaci s kartou. Chápu poplatek za vedení účtu, ale to je asi tak všechno. Vysvětlíte mi to?
Martin Eyberger,ČSOB: Je pro mne překvapením, že by Vám banka strhávala poplatek za operaci kartou. Naopak, všechny platby kartou jsou zdarma. V rámci balíčků, které nabízí ČSOB, jsou zdarma i výběry z bankomatu (u Aktivního konta 5x za měsíc, což je dostatečné pro naprostou většinu klientů).
Odpovězeno: 16. 11. | 11:47 Autor: Cestovatel
Otázka: V jakém rozmezí se pohybují poplatky za výběr kartou v zahraničí?
Martin Eyberger,ČSOB: U ČSOB je poplatek 80Kč + 0,5%. Poplatek vyplývá z nákladů, které banka má s ověřením platby. Nejjednodušší způsob, jak v tomto případě ušetřit, je kartou přímo platit. To je vždy zdarma, s výhodnějším devizovým kurzem a navíc je platba zúčtovaná později.
Odpovězeno: 16. 11. | 11:54 Autor: Petr S.
Otázka: Hezký den, nestydíte se za výši poplatků, které musí klienti v ČR bankám platit? V porovnání se zahraničím jsou české banky velmi drahé. Například ve Velké Británii lze získat účet i s elektronickou kartou zdarma. Nemyslíte, že by banky v ČR své zisky měly generovat z jiných aktivit než z poplatků?
Martin Eyberger,ČSOB: Každý trh je jiný. Velkou Británii nelze poměřovat s ČR. Domácí banky spravují výrazně menší objemy peněz než banky v bohatších státech EU. Kromě toho trh v ČR je celkově výrazně menší. Přitom náklady na systémy, které banka musí mít (a věřte, že jich je opravdu hodně), jsou prakticky stejné. V důsledku toho mají banky ve Velké Británii menší náklady na jednoho klienta či obhospodařovanou libru. Banky obchodují s rizikem, vydělávají tudíž na tom, že dokáží běžnému klientovi zhodnocovat peníze a současně je půjčovat jiným klientům, u kterých správně hodnotí riziko. Poskytují tedy službu oběma stranám - vkladateli i tomu, kdo si půjčuje. Kromě toho poskytují další služby (jako platební), za které je podle mého názoru zcela férové žádat odměnu.
Odpovězeno: 16. 11. | 11:54 Autor: Marysa
Otázka: Zajímalo by mě, když jedete do ciziny. Je lepší si peníze vybrat doma anebo tam?
Martin Eyberger,ČSOB: Nejlepší je prostě platit kartou. Tak to dělám já. Pokud potřebuji hotovost, vyberu s v cizině z bankomatu.
Odpovězeno: 16. 11. | 11:56 Autor: Martina
Otázka: Chystá se pro Čechy stejné zpoplatnění výběru hotovosti z bankomatů KBC v zahraničí jako v ČEsku?
Martin Eyberger,ČSOB: Zatím nikoli. Stejné zpoplatnění je totiž závislé jednotné síti bankomatů, kterou skupina KBC zatím nemá.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:00 Autor: Sonny
Otázka: Obchodníkům předepisujete diskriminační poplatek při ukládání mincí - většího množství jak 49 kusů. Proč to děláte?
Chápete, že poškozujete i lidi, ktří třeba na Vaše poplatky (rozuměj zlodějské) nemusí mít? Sonny
Martin Eyberger,ČSOB: Zpracování hotovostí obecně je vysoce nákladná záležitost (jak pro obchodníka, tak pro banku) - neustálé přepočítávání, ochranky, svážení atp. Jen pro ilustraci, každý vklad 49 mincí bude odhadem představovat náklad cca 60 - 80Kč v celém procesu následného zpracování. Musíme akceptovat fakt, že hotovost je skutečně velice drahá.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:05 Autor: Fanek
Otázka: Jsou při takových ziscích a platech zaměstnanců bank vůbec nutné poplatky?
Martin Eyberger,ČSOB: Zisk je odměna akcionáři za to, že bance nebo jakémukoli jinému podniku poskytl kapitál. Bez této odměny by nikdo nebyl ochoten kapitál poskytnout. Zisk se proto musí poměřovat právě k tomuto kapitálu, nikoli k platům nebo jako absolutní číslo. 1mld. zisku je veliké číslo pro malou rodinou firmu, zanedbatelné číslo pro celosvětovou korporaci. Rozdíl je právě v tom, jak velký kapitál je třeba.
Kromě toho, každý z nás se může stát akcionářem banky, stačí, pokud se rozhodneme nekoupit si dovolenou a raději peníze investovat (například prostřednictvím fondů). Až vlastní peníze zainvestujete, uvidíte, jestli se vám zisk bude zdát nepříměřený.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:05 Autor: Hanka
Otázka: V zahraničí lze z některých bankomatů vybrat jinou, než místní měnu.Zvažuje ČSOB, že by v některých bankomatech umožnila svým klientům výběr například eur?
Martin Eyberger,ČSOB: Zatím nikoli. Eurem se zde zatím neplatí, proto by tato služba byla pro většinu klientů nepoužitelná.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:08 Autor: mihal
Otázka: 1) Rakouské a německé banky už dělají v pohraničí pobočky, poplatek za vedení účtu či příchozí platbu je pro ně neznámý pojem. Myslíte že mohou ohrozit oligopol KB, ČSOB a ČS?
2) Proč v internetbankingu upřednostňujete prohlížeč Internet Explorer? Vždyť je ze všech prohlížečů nejméně bezpečný.
Martin Eyberger,ČSOB: ad 1
Viz. moje dřívější odpověď. Každý trh je jiný, každý se vyvíjí. Věříme, že našim klientům nabízíme dostatek zajímavých služeb, které ocení. Například finanční poradenství a nejširší nabídku fondů na českém trhu.
ad 2
Nejsem expert na bezpečnost Internet Exploreru. Nicméně v ČSOB můžete používat i jiné prohlížeče, například Mozillu.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:11 Autor: kimson
Otázka: Odešel jsem od Vaší banky kvůli poplatkům za vedení účtu.Druhým krizovým momentem byl můj úvěr, který jsem musel splatit přesně ve stanovený den. To už jste napravili, ale vedení účtu za víc jak 100 Kč plus další poplatky za operace, které stejně dělá počítač, mi připadají nehorázné!
Martin Eyberger,ČSOB: Aktivní konto, které dohromady nabízí účet, el. bankovnictví, několik platebních karet a řadu transakcí zdarma, patří mezi nejvýhodnější účty na českém trhu.
Jinak bych se opět odvolal na svoji předchozí odpověď. I počítač něco stojí, a možná byste byl překvapen, o jak vysokých částkách hovoříme.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:13 Autor: Jan
Otázka: Proč stále trvají převody mezi různými bankamï tři dny. Je takový problém, aby to bylo v rámci jednoho dne?
Martin Eyberger,ČSOB: Důvodem je procesní čas. Dnes zadáte příkaz, večer jej předáme do ČNB, další den přijmeme zpět platby zaslané z jiných bank a třetí den naúčtujeme.
Převody v rámci banky jsou provedeny tentýž den, protože nemusíme platby nikam posílat.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:15 Autor: Jan M.
Otázka: Nevadí mi ani až tak výše poplatků, jako spíše to, že úředníci na pobočkách kolikrát neznají postupy a produkty CSOB. Jakým způsobem přetavíte vybrané poplatky do výrazného zkvalitnění služeb (rozumím tím zprostředkování služby).
Martin Eyberger,ČSOB: Jsme si naprosto vědomi toho, že musíme stále pracovat na zkvalitňování služeb. Velmi intenzivně proto kolegy na pobočkách vzděláváme a motivujeme je k neustálému zlepšování. Potřeba zkvalitňování služeb platí stejně i pro další obory.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:17 Autor: Terka
Otázka: jaké byly v uplynulém roce výnosy ČSOB pouze na poplatcích? Absolutně i procentně?
Martin Eyberger,ČSOB: Bohužel, nejsem přímo zodpovědný za tuto oblast, tudíž bych odpověděl velmi nepřesně. Nicméně pravidelně zveřejňujeme hospodářské výsledky. Výroční zprávy najdete na www.csob.cz.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:19 Autor: Miky
Otázka: Trošku tomu nerozumím.Já bance svěřím své peníze a ona na nich díky tomu,že je někam investuje vydělává.Tak proč mám za to ještě platit?
Martin Eyberger,ČSOB: Určitě neplatíte za uložení peněz, ale za služby s tím spojené - platební karty, elektronické bankovnictví atp.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:19 Autor: Karel Vrana
Otázka: Dokdy myslite bude v CR fungovat bankovni socialismus a kartelove dohody mezi nejvetsimi bankami? Nemyslite, ze je nehoraznost platit za vedeni uctu, prichozi platby a vybery z bankomatu? V Nemecku se napr. za tyto sluzby neplati.
Martin Eyberger,ČSOB: Opět bych se odvolal na předchozí odpověď, která se vztahovala k Velké Británii.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:21 Autor: Josef
Otázka: Chce-li mi někdo u ČSOB složit na účet peníze tzn. dá je bance k dipozici. Je za to potrestán 30Kč. Je-li to příbuzný tak nikoliv. Určujete poplatky dle věcnosti nebo podle pokrevní příslušnosti?
Martin Eyberger,ČSOB: Vklad, který provede někdo jiný než Vy, není z našeho pohledu vklad. Je to ve většině případů nějaká forma platby. Platba hotovostí je nejdražší možnou cestou. Nejjednodušší a nejvýhodnější je použití karty nebo elektronického bankovnictví.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:22 Autor: Ing.Lydie Junková
Otázka: Poštovní spořitelna-ČSOB
Měsíčně se mi zmenšuje jistina, např.
26.8.07poplatek za výpis 15Kč
22.9.07 poplatek za vedení PK 16Kč
24.9. poplatek za Maxkartu 16Kč
24.9.poplatrek za maxkartu 15Kč.atd.
Martin Eyberger,ČSOB: Bohužel, neumím komentovat poplatky Poštovní spořitelny. Je mi líto.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:25 Autor: Petr Zenkl
Otázka: Mohl byste nám, čistě pro srovnání, uvést srovnání poplatků u ČSOB a mateřské KBC za následující položky: 1) měsíční vedení běžného účtu, 2) výběr z vlastního bankomatu, 3) jednorázový příkaz k úhradě, 4) trvalý příkaz k úhradě, 5) vystavení platební karty (třeba VISA Classic)? Dále by mne zajímalo, proč u Va
Martin Eyberger,ČSOB: KBC nabízí klientům srovnatelné balíčky jako ČSOB. Součástí těchto balíčků je i platební karta a určitý počet transakcí zdarma. Přesná čísla z hlavy neznám, ale pokud se pamatuji, cena jednoho z balíčků je cca 35EUR/rok.
Visa Classic standardně není součástí balíčků, nabízeny jsou nejjednodušší karty Maestro.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:28 Autor: Jiří
Otázka: Dobrý den, můžete mi prozradit, co dělá banka, když "vede" účet? Děkuji.
Martin Eyberger,ČSOB: Minimálně jej zakládá, vede dokumentaci, potřebuje počítačový systém, který účet udržuje, vypočítává úroky atd. Standardně nabízíme balíčky, ve kterých neplatíte nic za vedení účtu, ale za další služby, které jsou v balíčku obsaženy a které výrazně zvyšují komfort při ovládání Vašich peněz.
Odpovězeno: 16. 11. | 12:33 Autor: Radek
Otázka: Zdravím Vás, když bych chtěl mít ČSOB jako svou druhou banku a chtěl bych jen obyčejný účet a elektronickou kartu pro výběry (žádné přímé bankovnictví a další služby), kolik minimálně bych celkem měsíčně platil na poplatcích za vedení (konta a karty)? A nechci papírové výpisy. Děkuji
Martin Eyberger,ČSOB: Nejlevnější účet stojí 30Kč, samostatně pořízená karta 200/rok.
Nicméně naším cílem je soustředit se na ty klienty, kterým můžeme přinést skutečnou hodnotu ve formě poradenství a úvěrů na bydlení. Pro takového klienta jsme hlavní bankou, a nejlevnější účet, který takový klient potřebuje (protože potřebuje platit, mít kartu, mít el. bankovnictí), stojí 40Kč.
Udělejte z nás tedy svoji hlavní banku, bude to pro Vás výhodné.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 13:29 Autor: Jiří Beca
Otázka: V PERU Citi dava vsem ucet zdarma,kartu debet zdarma,vedeni uctu zdarma,vybery z jejich bankomatu zdarma.PERU je v porovnani s CR daleko chudsi a presto jejich bankovni sluzby jsou špičkové.Proč myslíte, že u nás ty poplatky jsou třeba?Nebojíte se konkurence, co to zruší?Jaká by byla vaše reakce?
Martin Eyberger,ČSOB: Trh v Peru a politiku Citi bohužel neznám, ale jak jsem již říkal, každý trh je jiný tím mám na mysli nejen poplatkovou politiku, ale také nabídku služeb, náklady na jejich provoz (např. zabezpečení) a šíři nabízených produktů.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:33 Autor: pavel
Otázka: Nejsem odborník ale mám před sebou výpis a čtu
za služby ATM 2x6.00
pl. z/do jiné banky 6x2.00
za účetní položky 8x5.00
takže za ATM neplatím 6 ale 11 , není to tzv. klamavá reklama a podfuk na klientech?
Martin Eyberger,ČSOB: Pak asi nemáte před sebou výpis z ČSOB. Žádný poplatek za účetní položku neúčtujeme. Samozřejmě ani žádný jiný dvojitý poplatek za výběr z bankomatu.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:16 Autor: Henry
Otázka: Mám peníze ve Fortis Bank v Belgii. Za 12 E ročne běžný i spořicí účet, přístup přes net pomocí digipasu, 50 operací měsíčně zdarma, možnost změnit heslo v bankomatu. Vloženo 3000 E, zisk asi 10 E ročně. V ČSOB přijdu na jen poplatcích o 4 E měsíčně, 50 E ročně. Není to nestydatost?
Martin Eyberger,ČSOB: Přiměl jste mne podívat se na web Fortisu. Fortis měl za rok 2006 zisk 5,4mld EUR, z toho cca 1mld EUR z drobného bankovnictví. Žádná z českých bank se tomuto číslu ani vzdáleně neblíží. Jistě, cituji čísla bez dalších souvislostí. Chci jen ukázat, že i belgické banky vydělávají. A pochopitelně vydělávají proto, že klienti platí za jejich služby. Jen operují na jiném trhu a mají jiný obchodní model.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:13 Autor: S. Tucek
Otázka: Zdravim,
jak byste doporucoval prevest penize z Britanie do CR. Je vyhodnejsi mezinarodni bezhotovostni prevod, nebo hospodarit s hotovosti? Dekuji
Martin Eyberger,ČSOB: Záleží na velikosti částky. Pokud hovoříte o 100 librách, pak použijte hotovost. Jinak standardní platbu s uvedením kódu IBAN tak, aby bylo možno ji zpracovat automatizovaně.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:11 Autor: don
Otázka: v usa a take anglii zadne poplatky ktere se uctuji v cr nejsou, at uz jde o posilani, pripis plateb,online banking atd.proc je to v CR tedy? pritom ve svete je to free a maji vetsi platy.
Martin Eyberger,ČSOB: Myslím, že bych se opakoval. Prosím, podívejte se na moje dřívější odpovědi.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:11 Autor: Vojta
Otázka: V současnosti mám účet u ČSOB, ale mám zkušenosti i z jiných bank. Měl bych dotaz ,zda plánujete v dohledné době něco udělat s(podle mne) katastrofickou úrovní vašeho internetového bankovnictví. Mám namysli hlavně co do ovládání ne funkcí. V porovnání právě z jinými bankami je to ostuda. Děkuji
Martin Eyberger,ČSOB: Na zkvalitňování elektronického bankovnictví samozřejmě pracujeme. Já osobně bych byl si přál, aby naše elektronické bankovnictví bylo nejpřívětivější na českém trhu. Určitě však nejsme "katastrofičtí". Ale zlepšení určitě přijdou. Důležité je ovšem také hodnotit internetové bankovnictví nejen z pohledu uživatelské přívětivosti, ale také z hlediska rychlosti a především také z hlediska bezpečnosti. Např. u ČSOB je již dlouholetým standardem to, že každá aktivní operace musí být autorizována a to buď prostřednictvím SMS klíče nebo elektronickým podpisem generovaným čipovou kartou (od roku 2003). Tento způsob autorizace zavedli ostatní velké banky teprve před rokem na základě problémů s vykrádáním účtů prostřednictvím aplikací internetového bankovnictví.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:09 Autor: Taky bankéř
Otázka: Pokládáte stejně jako já za nemravný poplatek za došlou platbu na účet?
Martin Eyberger,ČSOB: Za nemravný jej nepokládám.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:08 Autor: Jirka
Otázka: Kdy zrušíte poplatky za příchozí platby. Mám posílané mikroplatby z internetu a je to hrozných peněz, co mi strhnete!
Martin Eyberger,ČSOB: Klientům se vždy snažíme vyjít vstříc a to hlavně s ohledem na jejich potřeby. Například Podnikatelský balíček Obchodní konto má v paušálu zahrnutých 100 příchozích plateb. Nebojte se tedy proto zajít na některou z našich poboček, s mými kolegy určitě naleznete optimální řešení.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:07 Autor: JRK
Otázka: 1.Jaký produkt mi u Vás zaručuje nejmenší platby za služby? 2. Od kolika vložených prostředků mi Vaše banka nabízí výrazné zvýhodnění, případně osvobození od poplatků? Díky za odpověď.
Martin Eyberger,ČSOB: První otázku je těžké odpovědět, závisí na tom, jaké služby potřebujete. Pro většinu klientů je nejvýhodnější ČSOB Aktivní konto.
Klientům, kteří v ČSOB zhodnocují ve fondech, životním pojištění nebo na účtech v součtu více než 1 milion korun nabízíme Exkluzivní konto zdarma. Standardní cena je 400Kč/měsíc, konto zahrnuje mimo jiné i zlatou platební kartu VISA GOLD s exkluzivním pojištěním na cesty do zahraničí a pojistku proti ztrátě karty do 200.000Kč.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:06 Autor: Uhuhu
Otázka: Nezdá se Vám být nemravné, že banky místo z úroků z půjčených peněz žijí z různých, mnohdy absurdních poplatků ?
Martin Eyberger,ČSOB: Podobná otázka jako výše. Zkusme jiný úhel pohledu.
Poplatky jsou odměnou za službu transakci, platební kartu, elektronické bankovnictví.
Úrok je odměna za čas a riziko. Za čas proto, že banka nemůže peníze využívat jinak. Za riziko proto, že nikdo (tedy ani banka) nebude riskovat, že neuvidí zpět své peníze, pokud nedostane odměnu. Úrok platí ten, kdo si půjčuje, poplatek ten, který požaduje službu. Proč by lidé, kteří si půjčují peníze, měli platit služby za ostatní?
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:05 Autor: ivo
Otázka: Dobrý den, chci se zeptat, je pravda, že kdyby všichni klienti najednou chtěli vybrat peníze ze svých účtů, že by je banka nedokázala uspokojit? Tedy, že by nedokázala klientům vyplatit jejich VLASTNÍ peníze? Děkuji za odpověď
Martin Eyberger,ČSOB: To samozřejmě pravda je. Stejně tak je pravda, že kdyby všichni lidé najednou přestali přijímat české koruny nebo dolary (tedy nedalo by se za ně nic koupit), byly by z bankovek bezcenné kusy papíru. Věříte proto korunám nebo dolarům o to méně?
Banky jsou nezbytnou součástí ekonomiky, protože Vám umožňují uložit si peníze tak, abyste je mohl ihned vybrat. Současně ale půjčují peníze třeba na 20 let (například hypotéky). Tím umožňují investovat firmám a lidem do dlouhodobých projektů. Současně mohou ve výjimečných případech být právě z tohoto důvodu zranitelné.
Nicméně, banky ze zákona musejí udržovat dosti vysoké rezervy okamžitě dostupných peněz. Zárukou je navíc také centrální banka, proto se opravdu není čeho se obávat.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:05 Autor: Pavel Vítek
Otázka: Jak byste komentoval obchodní politiku Citibank, u které neplatíte žádné poplatky u běžného bankovnictví(pouze za výběz z bankomatu v zahraničí), pokud u nich máte souhrnná aktiva přesahující 1,5 mil. Kč? Ve srovnání s např. ČS platí "obrácený Jánošík".
Martin Eyberger,ČSOB: ČS nemohu komentovat. V ČSOB Vám poskytneme nejlepší balíček služeb Exkluzivní konto v hodnotě 400Kč zdarma, pokud u nás budete mít spravované finanční prostředky v hodnotě 1 milion nebo více.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:03 Autor: Radek
Otázka: nerozumim tomu když vám svěřim své penize a přinesu je na pobočku že mi strhnete 30 Kč, to je lumparna pane
Martin Eyberger,ČSOB: Tak to ale není. Za hotovostní vklad na svůj účet zaplatíte v ČSOB 6Kč.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:01 Autor: corwin
Otázka: Dobry den,
velmi me vytaci skryte poplatky napr. udelate si hypo a zjistite ze musite mit navic uverovy ucet (150kc mesicne poplatek) atd.
Velmi me to jako klienta urazi, kdy si myslite ze s tim banky prestanou ? Radsi bych narovinu napr. o 0.1% vetsi uroceni nez tyto skryte naklady (jde o princip).
Martin Eyberger,ČSOB: Nesouhlasím s tím, že bychom skrývali poplatky. Všechny jasně uveřejňujeme. Souhlasím ovšem s tím, že bychom měli pracovat na jejich zjednodušení a srozumitelnosti. Děkuji Vám tedy za podnět pro další jednání v rámci banky.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:00 Autor: Paní Kateřina
Otázka: Pěkný den, mohla bych se zeptat, jak velká část ze zisku ČSOB (kolik procent) pochází právě z bankovních poplatků? Předpokladám, že vlastník ČSOB - belgická KBC tak velký podíl poplatků ve svém celkovém zisku nemá. Děkuji za odpověď
Martin Eyberger,ČSOB: Nerad bych podal byť jen trochu zkreslenou informaci. Prosím, podívejte se na www.csob.cz, kde najdete výroční zprávy. Tam jsou uvedena zcela přesná čísla.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 12:00 Autor: nemt
Otázka: Mám v čsob založené 2 ucty Osobní konto plus které vyuzívám a Kreditní kartu kterou jeste nevyuzivám, dá se nejak na techto uctech usetrit, dekuji
Martin Eyberger,ČSOB: Například díky používání elektronických výpisů můžete ušetřit 10 / Kč měsíčně.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:59 Autor: Hal
Otázka: Dobrý den.
Náš bankovní trh potřebuje konkurenci jako sůl. Tento měsíc má začít fungovat banka, která bude mít údajně většinu služeb bez poplatků - žádné "super výhodné balíčky", ale zadarmo. Budete na to nějak reagovat? (prosím konkrétně a ne, že situaci sledujete a pod. :))
Hezký den
Hal
Martin Eyberger,ČSOB: Konkurence je určitě zdravá, všem nám pomáhá zlepšovat se. Pokud konkurence přijde s něčím zajímavým určitě to nenecháme bez povšimnutí . .
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:54 Autor: Lenka
Otázka: Nechápu, proč si banky účtují poplatky za příchozí platby a za vklad peněz na účet. To nás vlastně trestají za to, že k nim dáváme peníze.
Martin Eyberger,ČSOB: Obojí viz moje dřívější odpovědi.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:54 Autor: Tomáš
Otázka: Dobrý den, není to úplně k poplatkům, ale k bankovní praxi: co si myslíte o praxi v eBance, kde jsem při zakládání účtu nesouhlasil, aby si ofotili můj OP (nevím k čemu) a teď při každé (byť ne časté) návštěvě pobočky musím předkládat 2 doklady a vyplňovat poměrně stupidní formulář o tom, kdo jsem?
Martin Eyberger,ČSOB: Doklad totožnosti banka potřebuje. Jsou různá pravidla o praní špinavých peněz, bránění terorismu atd.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:54 Autor: Byvaly zakaznik
Otázka: Presel jsem k bance, ktera mi pujcila bezurocne 100000 Kc. Neplatim za 'vedeni uctu', plat.kartu(emboss), vypisy, urednici se mnou jednaji jako s rovnopravnou bytosti a prevest ucet z pobocky na pobocku netrva 3 tydny, jako to bylo u CSOB. Na nic se neptam, jen jsem Vam chtel rozsirit obzory. Dekuji
Martin Eyberger,ČSOB: Také děkuji.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:52 Autor: Váš zákazník
Otázka: Kdy zrušíte zbytečné zasílání papírového výpisu z kreditní karty a zahrnete její správu do internetového bankovnictví? (jako např. KB)
Kdy dovolíte změnu limitu na jednotlivých kartách přes internetové bankovnictví? (jako např. Spořka)
Kdy zrušíte poplatky úplně - nemáte dost z půjček, hypoték atd
Martin Eyberger,ČSOB: Vše viz. moje dřívější odpovědi.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:52 Autor: Robert
Otázka: Dobrý den, mám účet u FIO, d.z. vše funguje 100% a bez poplatků. všem doporučuji! Jak je to možné?Jaký je Váš názor na tuto službu?
Nemáte pocit, že velké banky spoléhají na neznalost, konzevativnost klientů?
Martin Eyberger,ČSOB: Upřímně řečeno, o družstevní záložně FIO toho opravdu moc nevím, službu nemohu komentovat.
Pokud se týče neznalosti a konzervativnosti klientů, ve skutečnosti investujeme hodně peněz do toho, abychom klienty naučili peníze lépe spravovat. Aktivně nabízíme pro klienty lepší investiční příležitosti a pracujeme s nimi na optimálním rozložení financí.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:51 Autor: Vladimír Syrový
Otázka: Dobrý den pane Eybergere,
nepřijde Vám přinejmenším neetické požadovat po "klientech" poplatky. vždyť já svěřuji SVÉ peníze bance, za to se mi odvděčí směčným úrokem a ještě si "strhává" další peníze. Když mi půjčí, chce za to nehorázný úrok. proč tedy poplatky? Banka vydělává...
Martin Eyberger,ČSOB: Pouze bych se opakoval. Viz. předchozí odpovědi.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:50 Autor: Pavel Štěpánek
Otázka: Je možné dosáhnout s bankou, kterou člověk používá již řadu let a která automaticky strhává nejrůznější poplatky z účtu nějaké dohody o změně poplatků? Nebo je toto možné a dosažitelné jenom u jiné, nové banky? Děkuji
Martin Eyberger,ČSOB: Je asi zřejmé, že individuální dohody o cenách jsou v maloobchodě prakticky neproveditelné. Domlouváte si individuální ceny v supermarketu, s dodavatelem vody, elektřiny, telekomunikačních služeb, u benzínové stanice? I kdyby to možné bylo, v důsledku by ceny byly vyšší pro všechny, protože samotné vyjednávání by bylo velice drahé.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:49 Autor: Lochneska
Otázka: Dobry den, jaky by jste mi doporucit balicek sluzeb, kdyz mam cca 10 - 20 bezhotovostnich transakci mesicne + nejake trvale prikazy? Takto mi bankovni poplatky vychazi na cca 300 Kc mesicne, coz mi prijde nehorazne.
Martin Eyberger,ČSOB: Podle počtu transakcí bych tipoval, že účet využíváte pro podnikání. Naše podnikatelské balíčky nabízejí dostatek transakcí v paušálu.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:48 Autor: hankak
Otázka: Mám 12. rok Postžiro, nedávno mi přišel od Vás dopis, že se mění výhodná úroková sazba se snižuje a že si mám založit Červené konto či něco takového.Ale tam jsou slušnější úroky až od 50 tis zůstatku. Nikde jsem nenašla jak bude nově Postžiro úročeno a jak Červené konto při nižším zůstatku. Děkuji
Martin Eyberger,ČSOB: Bohužel, Poštovní spořitelnu nemohu komentovat.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:45 Autor: Gregory
Otázka: Že Vás hanba nefackuje! Je normální brát si poplatek za to, že Vám někdo do banky pošle svoje peníze?????? Zrušim účet a budu mít o 200 kč měsícně víc!!! Zamyslete se ....
Martin Eyberger,ČSOB: Rozhodnutí zda-li mít nebo nemít bankovní účet je pouze na Vás.
Odpovězeno: 16. 11. 2007 11:45 Autor: Kamil
Otázka: Jediný rozumný recept je neukládat peníze do žádného peněžního ústavu. Tzv. služby zákazníkovi, které by měly být naprosto samozřejmé a bezplatné, pohltí výnosy z úroků. Zřejmě se to asi netýká peněz horních vrstev, kterým ostatně o poplatky zcela určitě nejde. Nebo se snad mýlím?
Martin Eyberger,ČSOB: To samozřejmě respektuji, používání či nepoužívání banky je Vaše svobodná volba.
Všechny položené otázky