Praha - Živnostenská banka odečítala v minulých dvou týdnech svým klientům, kteří vybírali hotovost platební kartou, dvojnásobné částky. Zavinila to chyba v elektronickém systému. Informaci přinesl server iDnes.
Stovkám poškozených teď banka peníze vrací, někteří zákazníci však na nápravu škody čekali skoro dva týdny.
Podle mluvčího Živnostenské banky Tomáš Pavlík nastal problém při úpravě informačních technologií. Trval přibližně v období 11. až 18. října.
"V posledních dnech (druhé dekádě měsíce října) skutečně došlo v naší bance k duplicitě určitého množství kartových transakcí. Problém se týkal části klientů Živnostenské banky, konkrétně držitelů karet VISA, při transakcích pouze přes bankomaty Živnostenské banky," upřesnil pro deník Aktuálně.cz Tomáš Pavlík, tiskový mluvčí banky.
"Nastalou situaci jsme začali okamžitě řešit, příčina duplicitních transakcí byla odstraněna v průběhu minulého týdne. Již během uplynulého víkendu jsme začali nesrovnalosti na účtech vyrovnávat," dodal.
Podle něj by během dnešního dne mělo dojít k celkovému vyrovnání všech účtů klientů, kteří byli danou situací postiženi.
Živnobanka sama před 14 dny svým klientům problémy s platebními kartami Visa oznamovala a klienty kontaktovala pomocí SMS zpráv.