Česká spořitelna mění značku pro firmy, nelákala je

Petr Kučera Petr Kučera
16. 10. 2012 10:38
Ústup České spořitelny od tradiční značky pokračuje, startuje Erste Corporate Banking
Značka České spořitelny pro klienty z řad firem
Značka České spořitelny pro klienty z řad firem | Foto: ČS

Praha - Ústup České spořitelny od její tradiční značky pokračuje. Od 22. října začne poskytovat služby pro firemní klienty pod značkou Erste Corporate Banking.

"Česká spořitelna je dlouhodobě vnímána jako retailová banka. Firmy, které nejsou našimi klienty, si na nás nevzpomenou, když potřebují bankovní služby," vysvětluje marketingový ředitel České spořitelny Daniel Šturm.

Spořitelně sice patří třetí místo na trhu služeb pro korporátní klienty, ale oproti jedničce a dvojce v tomto segmentu - Komerční bance a Československé obchodní bance - to nevyplývá přímo z jejího názvu.

"Potenciální firemní klienti se neztotožňují se značkou Česká spořitelna, pro většinu jde tedy o nevyhovující značku," dodává Šturm.

Už v květnu začala Česká spořitelna používat název své mateřské společnosti Erste pro privátní bankovnictví, tedy pro nejbohatší klienty.

V praxi se nic nemění

Pro stávající zákazníky se - kromě změny značky - v praxi nic zásadního nemění, čísla účtů i smlouvy zůstávají beze změny.

"Osamostatnění značky Erste Corporate Banking nám umožní se profilovat jako banka pro firemní zákazníky, protože značku Erste vnímají jako dynamickou, silnou a atraktivní. Erste znamená být první, dodává značce středoevropský, mezinárodní rozměr," upřesňuje Petr Witowski, ředitel úseku ČS pro firemní klientelu.

Na materiálech bude banka nadále používat obě značky, poskytovatelem služeb zůstává Česká spořitelna.

Novou značku bude spořitelna používat pro firmy od obratu 30 milionů korun. Výjimkou tedy zůstane veřejný a neziskový sektor, podnikající fyzické osoby a nejmenší firmy - pro ně nadále zůstane značka Česká spořitelna.

Pro nejbohatší jen Erste

Už na jaře změnila Česká spořitelna značku takzvaného prémiového bankovnictví, určeného lidem, jimž spravuje majetek v hodnotě minimálně milion korun nebo kterým měsíčně na účet přichází alespoň 100 tisíc korun.

Bohatým klientům podle zjištění banky nevyhovovalo spojení s Českou spořitelnou, byť od běžného retailu byla služba odlišena značkou ČS Premier. Tu spořitelna používala od roku 2010, kdy převzala klienty tuzemské sítě banky HSBC, která z českého retailového trhu odešla.

Nejbonitnější klienty začala největší tuzemská banka nově oslovovat značkou Erste Premier. Podle obchodního ředitele Jiřího Zelinky jde o stejný princip, jako když výrobce aut Toyota odlišuje své luxusní vozy značkou Lexus. "Bohatí prostě nechtějí být spojováni s masou," říká.

Přijetí jména rakouské matky však nemá nijak ukazovat další směřování České spořitelny vůči většině ostatních klientů. Její zástupci by byli sami proti sobě, kdyby zavedenou značku nahrazovali, a jsou si toho dobře vědomi.

Masa zůstane u spořitelny. Přiletí včela

Devadesát procent ze současných zhruba pěti milionů klientů zůstane v nejmasovějším segmentu. Z něho by ale banka podle dřívějších informací ráda vydělila zhruba desetinu lidí, kteří pocházejí ze střední třídy a jsou zároveň ve vztahu k financím vzdělanější.

Pro tyto klienty nicméně banka neplánuje žádné nové pobočky, pro uspokojování jejich potřeb chce nalézt místo ve stávající síti.

"V tuto chvíli neuvažujeme o dalším přejmenování," říká marketingový ředitel České spořitelny Daniel Šturm. Původní úvahy, počítající s přejmenováním i pro část retailových klientů, tedy nyní nejsou aktuální.

Zásadní změnou bude "jen" už dříve avizovaná změna loga pro drobné bankovnictví celé skupiny Erste. Ta přijde až na konci příštího roku. Červené S má nahradit symbol včely, který by navázal na historii spořitelen. V minulosti ho totiž používaly téměř všechny spořitelny nejen v Rakousku, ale i ve střední a východní Evropě.

Na českou včelu čekají dravci. Podívejte se na zajímavá loga světových bank:

 

 

Právě se děje

Další zprávy