Na úřad bezkontaktně: Co vše lze vyřídit elektronicky a jaké změny pandemie přináší

Ekonomika Ekonomika
6. 4. 2020 13:24
O elektronickou komunikaci je v době šíření koronaviru zájem. Počet žádostí o zřízení datové schránky se v březnu u soukromých osob zvedl meziročně o třetinu, u živnostníků pak skoro o polovinu. V absolutních číslech je to v obou případech nárůst o více než 1400 žádostí. K používání "datovek" v současnosti vyzývá i samo ministerstvo vnitra. Připomeňte si, co vše je možné vyřídit elektronicky.
Foto: Shutterstock

Zdravotní pojišťovna

Jednotlivé zdravotní pojišťovny komunikují se svými klienty různými způsoby. Prostřednictvím datové schránky je s nimi možné vyřídit následující záležitosti:

  • vyúčtování záloh zdravotního pojištění za OSVČ
  • přehled plateb a penále
  • zaslat přehled o příjmech a výdajích

Každá osoba samostatně výdělečně činná přitom musí jednou ročně přehled o příjmech a výdajích pro zdaňovací období roku doručit. Případné nedoplatky je nutné uhradit zpravidla do osmi dnů od podání přehledu.

Poslední dny na změnu zdravotní pojišťovny. Na co letos lákají a jak hlídat přeplatky

U podání přehledu přes datovou schránku je dobré nastudovat si podmínky své pojišťovny - každá z nich například akceptuje u souborů různé formáty apod.

 

Právě se děje

Další zprávy