Na úřad bezkontaktně: Co vše lze vyřídit elektronicky a jaké změny pandemie přináší

Ekonomika Ekonomika
6. 4. 2020 13:24
O elektronickou komunikaci je v době šíření koronaviru zájem. Počet žádostí o zřízení datové schránky se v březnu u soukromých osob zvedl meziročně o třetinu, u živnostníků pak skoro o polovinu. V absolutních číslech je to v obou případech nárůst o více než 1400 žádostí. K používání "datovek" v současnosti vyzývá i samo ministerstvo vnitra. Připomeňte si, co vše je možné vyřídit elektronicky.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Registr řidičů

Prostřednictvím datové schránky skrze propojení s Portálem občana mohou řidiči a majitelé vozidel obdržet:

  • informaci o blížícím se konci platnosti pravidelné technické prohlídky vozidla, toto upozornění přijde 60 dní před vypršením STK
  • informaci o přestupku na silnici
  • výpis bodového hodnocení řidiče

Výpis bodového hodnocení je poskytován z Centrálního registru řidičů a má informativní charakter - není tedy výpisem z evidenční karty řidiče.

Výpis je možné získat vyplněním formuláře na Portálu veřejné správy v sekci CzechPOINT@home. K ověření identity dojde vyplněním přihlašovacích údajů k přístupu do datové schránky fyzické osoby, do které vzápětí výpis dorazí v podobě přílohy datové zprávy.

 

Právě se děje

Další zprávy