Na úřad bezkontaktně: Co vše lze vyřídit elektronicky a jaké změny pandemie přináší

Ekonomika Ekonomika
6. 4. 2020 13:24
O elektronickou komunikaci je v době šíření koronaviru zájem. Počet žádostí o zřízení datové schránky se v březnu u soukromých osob zvedl meziročně o třetinu, u živnostníků pak skoro o polovinu. V absolutních číslech je to v obou případech nárůst o více než 1400 žádostí. K používání "datovek" v současnosti vyzývá i samo ministerstvo vnitra. Připomeňte si, co vše je možné vyřídit elektronicky.
Foto: Shutterstock

Co dalšího?

Kromě již výše zmíněných příkladů toho, co lze vyřídit s úřady elektronicky, je možné skrze propojení s Portálem občana také například zažádat o výpis z:

  • rejstříku trestů
  • rejstříku trestů právnické osoby
  • živnostenského rejstříku
  • seznamu kvalifikovaných dodavatelů
  • insolvenčního rejstříku

Dále lze přes datovou schránku:

  • žádat o dotace
  • zažádat o volební průkaz
  • poslat dokument ke konverzi na Czech POINT
  • podat žádost na ošetřovné pro OSVČ
  • jako OSVČ podat žádost o podporu
  • případně komunikovat se školou svého dítěte - nyní například kvůli zápisu žáka do základního vzdělávání (přes Podejto.cz).

Požádat lze také o výpis z veřejných rejstříků, jako je spolkový, nadační, rejstřík ústavů, rejstřík společenství vlastníků jednotek, obchodní rejstřík či rejstřík obecně prospěšných společností.

Přes datovou schránku nekomunikují jen úřady jako ten finanční, ČSSZ nebo zdravotní pojišťovny. Kontaktovat vás takto může například i policie.

 

Právě se děje

Další zprávy