Praha - Společnost One Energy & One Mobile ukončila k dnešnímu dni dodávky elektřiny a zemního plynu zákazníkům. Těch měla firma ke konci února zhruba 15 000 u elektřiny a přes 8300 u plynu.
Za konec činnosti může údajně problém s přechodem na nový informační systém. Společnost o tom informovala na svém facebookovém profilu.
"Vážení zákazníci, v souvislosti s nepodařeným přechodem na nový informační systém a soustavnými problémy s vygenerováním platebních kalendářů a následné fakturace (vyúčtování) za dodávky elektřiny a zemního plynu se naše společnost dostala do situace, kdy nedokázala plnit přísné podmínky energetického trhu a management společnosti rozhodl ze svého podnětu o ukončení činnosti," sdělila společnost.
Přes 23 tisíc odběratelů energií se však bez dodávek neocitnou. Skončí u takzvaného dodavatele poslední instance (DPI). To je většinou firma, která na daném území provozuje i distribuční soustavu - tedy ČEZ, innogy (dříve RWE) E.ON, PRE či Pražská plynárenská.
Energetický regulační úřad už dříve uvedl, že zákazníci DPI mají šest měsíců na to, aby uzavřeli smlouvu o dodávkách plynu s novým obchodníkem. Úřad ale doporučuje se změnou neotálet kvůli vyšším cenám, které DPI může účtovat, a také kvůli hrozbě neoprávněného odběru, který nastává po překročení šestiměsíční lhůty.
Společnost One Energy & One Mobile dále sdělila, že dnešním dnem přestává přijímat zákaznické požadavky a soustředí se výhradně na vyúčtování dodávek elektřiny a zemního plynu, s cílem vypořádat přeplatky a nedoplatky z dodávek energií a vyrovnání se se všemi věřiteli společnosti.
"One Energy & One Mobile v současné době již nedisponuje zákaznickým centrem a je možné ji kontaktovat pouze prostřednictvím e-mailu na adrese [email protected]," dodala firma.