Ministr představil nový slogan, jenž má Česko používat v cizině

ČTK ČTK
4. 6. 2019 13:09
Nová hospodářská strategie České republiky by podle ministra průmyslu Karla Havlíčka (za ANO) měla nasměrovat stát k finální produkci s vyšší přidanou hodnotou. Ministr také zmínil novou značku, jenž má k tomuto cíli zemi dovést. Zní "The Czech Republic: The Country For The Future" a jejím prostřednictvím by se nyní stát měl prezentovat.
Foto: Vlada.cz

Vláda začala po 20 letech připravovat hospodářskou politiku státu, která by ho měla vést až do roku 2030, řekl v úterý Havlíček na Setkání lídrů průmyslu a exportu v pražské Betlémské kapli. Zástupcům byznysu ji představil poprvé. Jedním z jejích základů bude inovační strategie, která má z Česka vytvořit lídra v umělé inteligenci a inovacích.

"Inovační strategie se stane základním pilířem pro budoucnost hospodářské strategie. Bez kvalitní vědy, výzkumu a kvalitního inovačního prostředí nikdy nedocílíme toho, co jsme vždy chtěli a to je finální produkt s přidanou hodnotou," řekl Havlíček. Inovační strategii vláda schválila začátkem roku.

Česko musí podle Havlíčka směřovat k tomu, že bude vydělávat a firmy budou mít dobré zisky. Součástí klíčového vládního plánu pro hospodářství je podle Havlíčka mimo jiné surovinová politika, energetika, dopravní koncepce, podpora podnikání i reforma vzdělávání.

Havlíček zmínil i novou značku The Czech Republic: The Country For The Future (Česká republika - země pro budoucnost), prostřednictvím níž by se stát měl prezentovat. Bude i součástí nové komunikační strategie státu a Havlíček dnes řekl, že bude i značkou pro hospodářství.

Havlíček se v diskusi vyjádřil k sankcím EU na obchod s Ruskou federací. "Rusko vnímáme velmi citlivě. Jsme součástí EU, tedy musíme respektovat její názor. Náš pohled je ale eliminace sankcí a snaha o návrat do původního režimu obchodování," podotkl.

Prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák upozornil, že podnikatele čeká extrémně těžké období. Kritizoval návrhy daňových změn, jako například zvažované zavedení sektorové daně či nedohodu v návrzích na změny v zákoníku práce. Vysoký nárůst minimální mzdy označil za populismus. Připomněl i dnes zveřejněný výrazný růst průměrné mzdy, za který je podle něj odpovědná sociální demokracie a odboráři.

 

Právě se děje

před 11 minutami

Dámský gambit na Netflixu vidělo 62 milionů lidí, v Česku je druhý

Minisérii z šachového prostředí Dámský gambit, ve které hlavní roli ztvárnila Anya Taylor-Joyová, na platformě Netflix vidělo 62 milionů lidí. Firma čísla sledovanosti obvykle nezveřejňuje, činí tak jen v případě mimořádných úspěchů. Netflix zveřejnil 23. října všech sedm dílů Dámského gambitu, které od té doby patří do desítky nejsledovanějších pořadů v USA, Velké Británii, Argentině nebo Izraeli. Momentálně je minisérie druhou nejžádanější položkou Netflixu v Česku, hned za čtvrtou řadou seriálu Koruna.

Podle Netflixu dále Dámský gambit obecně posílil zájem o šachy. Hledání tohoto slova na Googlu stouplo dvojnásobně, uživatelé serveru eBay.com dvakrát častěji hledají předměty související s šachami a webu Chess.com se pětinásobně zvýšil počet zaregistrovaných uživatelů.

Další zprávy