Praha – Povánoční výprodeje letos začnou v řetězcích 27. prosince, o den později než v posledních letech. Důvodem je nová legislativa regulující otevírací dobu velkých obchodů. E-shopy spustí slevové akce jako obvykle na Boží hod. V nabídce se objeví také vrácené nevhodné dárky. Vyplývá to z ankety mezi prodejci.
Část obchodních center zůstane 26. prosince uzavřena – například pražské Centrum Černý Most či OC Letňany. Další nákupní centra jako Arkády Pankrác nebo Freeport Fashion Outlet v Hatích zpřístupní zákazníkům menší obchody na druhý svátek vánoční.
Datart odstartuje výprodeje hned po Vánocích a trvat budou do půlky ledna. Slevy dosáhnou až 70 procent. "Při jejich výpočtu vycházíme ze skutečných cen v předvánočním období. Výprodeje se budou týkat tisíce produktů napříč celým naším sortimentem od mobilních telefonů, příslušenství, malých kuchyňských spotřebičů až po velké spotřebiče a televize," uvedla mluvčí Iva Pavlousková. Loni byly hitem výprodejů televize, které tvořily polovinu obratu.
"Po Štědrém dni zlevněné zboží z předvánočních výprodejů rozšíříme o další stovky položek. Další část zařadíme v prvním lednovém týdnu a výprodeje budou trvat téměř do konce února," uvedla Pavla Hobíková z Globusu. Do slev řetězec zařadí především nepotravinářské sezonní zboží, jako je oblečení, vybrané hračky, elektroniku, domácí spotřebiče či sportovní vybavení.
Sportisimo spustí výprodeje 25. prosince prostřednictvím e-shopu, v prodejnách o dva dny později. Také nábytkářský řetězec Kika rozjede slevové akce hned po svátcích. "V obchodních domech Kika budou moci zákazníci nakoupit vybrané zboží se slevou až 70 procent," řekla Miroslava Nezvalová z Kika.
Euronics slibuje slevy až 80 procent. "Povánoční výprodeje nám slouží k uvolnění skladů před novou sezonou, kdy budeme naskladňovat nové zboží," uvedla mluvčí prodejen Lenka Mastešová.
Většina e-shopů spustí slevové akce na 1. svátek vánoční. "Povánoční výprodej zahájíme tradičně hned po Štědrém dni. Do nabídky zahrneme produkty napříč celým sortimentem, včetně vrácených nevhodných dárků," řekl ředitel marketingu Alza.cz Karel Kučera.
Celkem Češi během vánoční nákupní sezony utratí jen na internetu rekordních 31 miliard korun, odhaduje Asociace pro elektronickou komerci.