Pardubice/Hradec Králové - Rozšíření železniční trati mezi Pardubicemi a Stéblovou na dvě koleje získalo kladné stanovisko o vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Uvedl to dnes server E15. Výši investice odhaduje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na téměř 1,7 miliardy korun. Železniční spojení mezi Hradcem Králové a Pardubicemi je tak blíže velkému zlepšení.
Pokud nenastanou významnější komplikace, chce SŽDC výstavbu zahájit ke konci příštího roku, první vlaky se pak po nové trati projedou v roce 2020, píše E15.
Kvůli současnému jednokolejnému provozu na sebe musejí vlaky čekat, což se má po výstavbě nové koleje o délce přibližně devíti kilometrů změnit. Vlaky by zde měly jezdit zhruba v půlhodinových intervalech.
Rozšíření trati nemá znamenat v hodnocených částech obcí Rosice, Ohrazenice, Semtín, Srch a Stéblová zvýšení počtu obyvatel obtěžovaných hlukem, stojí v kladném posudku.
Součástí modernizace přitom má být také výstavba protihlukových stěn, plotů proti zvěři a především úprava současné trati, na které se díky úpravě oblouků bude moci jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. SŽDC hodlá také částečně upravit nástupiště, například ve stanici Rosice nad Labem, kterou bude modernizovaná trať protínat.