Karos vyřazeného typu jezdilo v Brně 33, podnik je nakupoval od roku 1998 do roku 2001. První v provozu skončily již v roce 2009. Na rozdíl od ostatních vozidel část z nich ani neprošla generální opravou, jeden dokonce shořel.
Loni dojezdilo posledních dvanáct vozů, které postupně nahradily nejnovější autobusy na plyn Iveco. Žádný z vozů podnik neprodal a nechal je všechny sešrotovat. Žádný nebyl zachován ani pro muzejní účely.
Letos má podnik v plánu koupit dvacet krátkých autobusů, kloubové Karosy proto přežijí do příštího roku. Cestující se s nimi setkají nejčastěji na nočních spojích a na linkách, které obsluhují průmyslové oblasti.
"Vyřazovat budeme letos autobusy až ke konci roku i proto, že zajišťujeme výluky kvůli obsluze dolního nádraží a kvůli uzavírce Zábrdovického mostu," uvedla Tomaštíková.
V současnosti jezdí v Brně tři typy nízkopodlažních kloubových autobusů od výrobců Iveco a Solaris.
Z ulic letos mají letos zmizet také poslední vysokopodlažní trolejbusy, a to typy 14Tr a 15Tr, protože podnik nakoupí pětadvacet kloubových parciálních trolejbusů. Nejdéle ve městě vydrží staré vysokopodlažní tramvaje i kvůli tomu, že jejich životnost je výrazně delší. U trolejbusů a autobusů činí obvykle deset až patnáct let, výjimečně po generální opravě jezdí i déle.