Z prodejen O2 začal mizet název Telefónica

ČTK ČTK
22. 5. 2014 11:42
Náklady na změnu názvu O2 odhaduje na několik milionů korun.
Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Operátor O2 začal přejmenovávat své prodejny. Kvůli změně názvu společnosti z nich mizí logo Telefónica. Název Telefónica musí firma odstranit ze všech svých materiálů do konce letošního roku.

Valná hromada společnosti svolaná majoritním vlastníkem PPF v pondělí rozhodla o přejmenování z Telefónica Czech Republic na O2 Czech Republic. K 21. červnu se sjednotí název operátora a obchodní značka O2, kterou používá.

Náklady na změnu jména dosáhnou řádově milionů korun a přejmenování bude trvat několik měsíců.

"Sumu, kterou si změna názvu společnosti vyžádá, v tuto chvíli není možné zveřejnit, nicméně na obecné úrovni lze říci, že veškeré změny spojené s přebíráním kontroly nad společností novým vlastníkem jsou prováděny s maximálním ohledem na úspory," uvedl mluvčí společnosti Hany Farghali.

Od Telecomu přes Eurotel

V rámci změny názvu společnosti dochází především k úpravě vnitřních IT systémů. Další změny se týkají například korespondenčních materiálů společnosti, úpravy internetových stránek či vizitek zaměstnanců.

Největší tuzemský operátor v minulosti měnil jméno několikrát. Změna jména i značky z SPT Telecomu na Český Telecom vyšla ve druhé polovině 90. let na částku mezi 200 a 300 miliony korun, náklady přeměny na Telefóniku O2 v roce 2006 po spojení Českého Telecomu s Eurotelem pak byly včetně masivní reklamní kampaně ještě vyšší.

PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera získala v české Telefónice 65,9 procenta akcií, ve slovenské 100 procent. Cena transakce činila 63,6 miliardy korun. Dřívější majoritní vlastník Telefónica SA si ve firmě podržel pět procent.

 

Právě se děje

Další zprávy