Praha - Operátor O2 začal přejmenovávat své prodejny. Kvůli změně názvu společnosti z nich mizí logo Telefónica. Název Telefónica musí firma odstranit ze všech svých materiálů do konce letošního roku.
Valná hromada společnosti svolaná majoritním vlastníkem PPF v pondělí rozhodla o přejmenování z Telefónica Czech Republic na O2 Czech Republic. K 21. červnu se sjednotí název operátora a obchodní značka O2, kterou používá.
Náklady na změnu jména dosáhnou řádově milionů korun a přejmenování bude trvat několik měsíců.
"Sumu, kterou si změna názvu společnosti vyžádá, v tuto chvíli není možné zveřejnit, nicméně na obecné úrovni lze říci, že veškeré změny spojené s přebíráním kontroly nad společností novým vlastníkem jsou prováděny s maximálním ohledem na úspory," uvedl mluvčí společnosti Hany Farghali.
Od Telecomu přes Eurotel
V rámci změny názvu společnosti dochází především k úpravě vnitřních IT systémů. Další změny se týkají například korespondenčních materiálů společnosti, úpravy internetových stránek či vizitek zaměstnanců.
Největší tuzemský operátor v minulosti měnil jméno několikrát. Změna jména i značky z SPT Telecomu na Český Telecom vyšla ve druhé polovině 90. let na částku mezi 200 a 300 miliony korun, náklady přeměny na Telefóniku O2 v roce 2006 po spojení Českého Telecomu s Eurotelem pak byly včetně masivní reklamní kampaně ještě vyšší.
PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera získala v české Telefónice 65,9 procenta akcií, ve slovenské 100 procent. Cena transakce činila 63,6 miliardy korun. Dřívější majoritní vlastník Telefónica SA si ve firmě podržel pět procent.