Banky ještě zdaleka nedokážou využít potenciál chytrých telefonů, ukázala studie společnosti Softec. Za pár let přitom smartphony budou hlavním komunikačním nástrojem mezi klienty a finančními ústavy.
"České a slovenské banky patří ve srovnání se zahraničím k lepšímu průměru. Většina z nich však zatím u smartphone bankingu nabízí spíše základní funkce jako je přístup k výpisům z účtu, zadávání platebních příkazů, kalkulátory poplatků, nalezení nejbližšího bankomatu nebo přehled kurzů," citovala agentura ČTK ředitele Softecu CZ Michala Kubáně.
Co tedy bude možné?
Chytré telefony umožňují například zažádat si o kartu, úvěr, změnit si limit, přehledně si spravovat vlastní investice nebo sjednat schůzku na pobočce.
Ve Skandinávii nebo Německu je ale už nyní běžné, že prostřednictvím smartphone klient sleduje stav hypotéky, nasnímá si složenku nebo šek a ten nechá proplatit. Využívají se QR kódy, ale také bezkontaktní NFC technologie.