Sandboxové stavitelské hry Minecraft se prodalo už přes čtyři miliony kopií na PC a oblíbené „pokládání kostiček" tak pomalu atakuje hranici bestselleru. Úspěch titulu zároveň prokazuje možnosti nezávislé herní scény, která je někdy živější a nápaditější než ta komerční.
Švédský vývojář Markus Persson v Minecraftu dal prostor hráčské představivosti a v hranatém 3D světě lze vybudovat téměř cokoliv. Takzvaný Survival Mode pak stavění lehce komplikuje, jelikož materiálu je jen omezené množství a v noci hlavního hrdinu ohrožují krvelačná monstra. Mozek projektu Persson chtěl uživatelům nabídnout zábavnou a přístupnou hru a dosavadní čísla říkají, že se mu to opravdu podařilo.
Vývoj začal v roce 2009 a relativně brzy už měl Minecraft řadu příznivců. Ještě v průběhu testování beta verze totiž mělo svůj účet přes 16 milionů hráčů z celého světa. Za svou jednoduchost a originalitu hra získala hned několik ocenění.