Do televize se Googlu s reklamou proniknout nepodařilo

tl
5. 9. 2012 10:04
Cílená reklama od Googlu v televizi nakonec nebude. Po pěti letech TV Ads končí
Foto: Reuters

Internetový gigant Google ukončil své snahy proniknout s cílenou reklamou na televizní obrazovky a přestal dále pracovat na vývoji své služby Google TV Ads. Revoluce v televizní reklamě se tak zřejmě zatím konat nebude.

TV Ads měly fungovat na stejném principu jako internetová reklama od Googlu s označením AdWords. Zadavatelé reklamy by si určili, pro jaké skupiny lidí je reklama cílena a  Google by jí následně skrze set-top box určeným domácnostem pouštěl. Pro firmy využívající tento typ reklamy by navíc ani nebylo příliš těžké zjistit, jaká je její efektivita.

Zákazníci jsou příliš konzervativní

Projekt Google TV Ads je nepochybně značně originální a vizionářský, přesto se ale Googlu v televizním prostředí uspět nepodařilo a to z několika důvodů. Jedním z nich je příliš konzervativní povaha lidí nakupujících reklamu, kvůli které se neradi pouštějí do využívání nových možností. Google si proto uvědomil, že vstup do televizního světa je příliš obtížný a nákladný a projekt TV Ads po pěti letech provozu ukončil.

Je ale poměrně pravděpodobné, že cílená reklama podobná té internetové se na televizních obrazovkách přeci jen v budoucnu objeví a to zejména proto, že televizní reklamní trh je stále o mnoho větší, než ten internetový.

 

Právě se děje

Další zprávy